Senaste nytt

Överraskade med SAS Business

Big Birger

Medlem
Min kära mor är nog den enda jag känner som blir glad av att SJ bjuder på kaffe om tåget är 4 timmar försenat. Inget får hennes klocka att ticka som något som är gratis. Så för att skämma bort henne hade jag ordnat SAS Business för oss två på vägen hem från Newark som en överraskning.

Hon har rest en del, men har inte direkt koll. Så när jag tog med henne till Terminal C istället för B, hängde hon bara på. Polaris Loungen blev en stor succé. Jag har en bild av min mamma med ett glas iskallt bubbel, där jag nog aldrig sett henne så glad. Hon vill dock inte att den bilden publiceras här, så ni får föreställa er hennes förtjusning efter att ha fått gratis påfyllning när hon druckit mer en hälften av glaset. :)

Vi hade ganska gott om tid, så det blev en Polaris-burgare också innan det var dags för bussen till B-terminalen. Morsan han med ett glas rödvin också.

När det var dags för boarding så reflekterade hon inte över att vi gick ombord tidigt. Eller att hennes plats var 1F. Hon gick före mig, och när jag svängde in vänster på väg mot 1D fortsatte hon rakt fram. Jag såg hur hon fastnade hos flygvärdinnan som pekade att hon skulle in i Business, men morsan skulle absolut gå mot Economy. Dessutom undrade hon var hennes son hade tagit vägen, som var precis bakom henne nyss. När hon till slut tittade in i Business kunde jag vinka till henne så hon förstod att det var till Business hon skulle.

Hon blev så klart jätteglad, och med alltför hög röst började hon ropa att hon aldrig åkt Business förut och att detta var en komplett överraskning. Jag fick några diskreta "tumme upp" från några luttrade Business-resenärer som förstod precis hur det här hade gått till. :)

När jag visade henne hur hon kan fälla stolen, började hon sprattla med armarna som om hon tappat balansen och höll på att ramla. Ganska underhållande syn faktiskt.

Lite bubbel innan start och med brusreducerande lurar svävade morsan på moln hela vägen hem till Stockholm. Det var en överraskning och en flight som hon sent ska glömma.
 

Samosaguas

Medlem
Tummen upp för rapporten, sonen och mamma! :)

Jag gjorde en liknande grej för någon vecka sen. Bjöd mamma och pappa till New York i Business på en bonusresa. Var dock ingen överraskning men ändå fantastiskt roligt att följa föräldrarnas första resa i business. Efter hemkomst var sammanfattningen som för många av oss: Vi tror inte vi kan flyga på annat sätt längre ;)
 
Tummen upp för rapporten, sonen och mamma! :)

Jag gjorde en liknande grej för någon vecka sen. Bjöd mamma och pappa till New York i Business på en bonusresa. Var dock ingen överraskning men ändå fantastiskt roligt att följa föräldrarnas första resa i business. Efter hemkomst var sammanfattningen som för många av oss: Vi tror inte vi kan flyga på annat sätt längre ;)
Och vipps hade dom varsitt AMEX och du ett gäng poäng :)
 
Toppen