ola grävling
Medlem
Hej,
Jag och min fru fick äntligen till vårat bröllop och också vår bröllopsresa till Curacao bokat med eurobonus poäng. Chatflight hjälpte oss att hitta följande resa Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 33 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Efter två dagar i Panama kunde vi resa vidare till Curacao och den biljetten köpte vi genom chatflights. Imorse när vi kom till flygplatsen i Panama fick vi höra att flyget var överbokat och de hittade inga andra resor för oss innan söndag, vi får alltså 3 extra dagar i Panama.
Allt flygpersonalen på plats kunde erbjuda var två vouchers 200 usd styck med Copa Airlines, vilket vi alltså inte kommer kunna nyttja då vi bor på andra sidan jorden, samt ett vidrigt hotell met mat-vouchers dessa dagar. Vi åkte till hotellet men vände i lobbyn och bokade W Panama istället p.g.a. vidrigt.
Min fråga är vad jag har för rättigheter till kompensation och var jag ska vända mig? Vi har bokat reseförsäkring med Gouda så skall kontakta dem men borde inte flygbolaget kompensera oss för att de håller oss fängslade i Panama i tre dagar?
Jag och min fru fick äntligen till vårat bröllop och också vår bröllopsresa till Curacao bokat med eurobonus poäng. Chatflight hjälpte oss att hitta följande resa Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 33 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Efter två dagar i Panama kunde vi resa vidare till Curacao och den biljetten köpte vi genom chatflights. Imorse när vi kom till flygplatsen i Panama fick vi höra att flyget var överbokat och de hittade inga andra resor för oss innan söndag, vi får alltså 3 extra dagar i Panama.
Allt flygpersonalen på plats kunde erbjuda var två vouchers 200 usd styck med Copa Airlines, vilket vi alltså inte kommer kunna nyttja då vi bor på andra sidan jorden, samt ett vidrigt hotell met mat-vouchers dessa dagar. Vi åkte till hotellet men vände i lobbyn och bokade W Panama istället p.g.a. vidrigt.
Min fråga är vad jag har för rättigheter till kompensation och var jag ska vända mig? Vi har bokat reseförsäkring med Gouda så skall kontakta dem men borde inte flygbolaget kompensera oss för att de håller oss fängslade i Panama i tre dagar?