Hej!
Jag och min fästman gifter oss nästa sommar och börjar nu fundera över vår bröllopsresa. Vi skulle vilja hyra ett hus någonstans i Europa; helst Frankrike, Italien, Portugal eller Grekland. Framför allt är vi sugna på Italien - men också väldigt öppna för förslag.
Vi vill kunna göra följande:
- bada (inte bara i pool)
- dagsutflykter på land med bil (gärna kulturella och historiska sådana)
- dagsutflykter på hav (det behöver inte vara särskilt avancerat - vi blir lyckliga om vi får åka båt till en ö och äta lunch där)
- handla råvaror på en lokal marknad
- ta det lugnt
- slippa allt för många turister, festande ungdomar och barnskrik
- äta riktigt god mat på genuina restauranger
Vi tänker oss 2-3 veckor och är alltså ute efter att ha en härlig bas, men kunna göra lite utflykter när vi känner för det. Vad tror ni?
Tusen tack!
Jag och min fästman gifter oss nästa sommar och börjar nu fundera över vår bröllopsresa. Vi skulle vilja hyra ett hus någonstans i Europa; helst Frankrike, Italien, Portugal eller Grekland. Framför allt är vi sugna på Italien - men också väldigt öppna för förslag.
Vi vill kunna göra följande:
- bada (inte bara i pool)
- dagsutflykter på land med bil (gärna kulturella och historiska sådana)
- dagsutflykter på hav (det behöver inte vara särskilt avancerat - vi blir lyckliga om vi får åka båt till en ö och äta lunch där)
- handla råvaror på en lokal marknad
- ta det lugnt
- slippa allt för många turister, festande ungdomar och barnskrik
- äta riktigt god mat på genuina restauranger
Vi tänker oss 2-3 veckor och är alltså ute efter att ha en härlig bas, men kunna göra lite utflykter när vi känner för det. Vad tror ni?
Tusen tack!