Hej, vet inte om det är vanligt och kanske inget att fundera särskilt på, men jag har en bokning till Las Palmas i början av januari 2022 som SAS har ändrat restiderna på flera gånger under kort tid. Först två gånger på hemresan och en gång just nu på utresan. Inga katastrofala ändringar ännu för vår del, men visst det börjar bli lite obekväma restider. Dessutom tror jag de har ändrat oprerator från SAS scandinavia till SAS Ireland på hemresan, men kan inte svära på att det inte var så redan från början.
Är det vanligt att de gör så här?
Kan man tolka in något i det? Tex att de har för avsikt att ställa in någon av flighterna?
Om man till slut får nog och tycker att restiderna blir för obekväma, trots att just den senaste ändringen kanske inte är så stor i sig, kan man då kräva att få bli ombokad till annan flight?
De flighter de har erbjudit som alternativ hittills har varit dagen innan (eller tidigare), så inte särskilt attraktiva för oss.
Eller är det helt enkelt bara att coola ner sig och försöka inte se spöken mitt på ljusa dagen?
Är det vanligt att de gör så här?
Kan man tolka in något i det? Tex att de har för avsikt att ställa in någon av flighterna?
Om man till slut får nog och tycker att restiderna blir för obekväma, trots att just den senaste ändringen kanske inte är så stor i sig, kan man då kräva att få bli ombokad till annan flight?
De flighter de har erbjudit som alternativ hittills har varit dagen innan (eller tidigare), så inte särskilt attraktiva för oss.
Eller är det helt enkelt bara att coola ner sig och försöka inte se spöken mitt på ljusa dagen?