Senaste nytt

Återbetalningar från flygbolag utanför EU

FrontX

Medlem
Det finns ganska mycket info om vart man vänder sig om man vill klaga/få hjälp gällande på europeiska flygbolag.

Men vart vänder man sig egentligen om t.ex återbetalningen dröjer från flygbolag utanför EU?. Om man avbokar en resa eller om flygbolaget avbokat, och det enligt info ska ta upp till 20 arbetsdagar för återbetalning, men låt säga, att 3 månader senare har man fortfarande inte fått några pengar. Vem kontaktar man, när flygbolaget inte kan ge något svar förutom att det är på gång. Kortföretaget?. Finns det något liknande i övriga världen, likt konsumentombudsman?
 
Hoppas du betalt med kreditkort, för då är det bara o gå på kortföretaget ja. Värre om du använt bankkort..
 
Vilket bolag handlar det om? Jag hade inställda flyg från i maj med BA som jag inte fått återbetalning från, det löstes med ett telefonsamtal häromdagen.
 
Toppen