Budgetresenär
Medlem
Jag ska flyga till Asien i förstaklass (Eurobonus Star Alliances award) och första segmentet är SAS Plus till London. Jag åker till London en dag innan förstaklassflyget avgår eftersom jag ville ha lång tid i Uniteds förstaklasslounge, men denna loungen finns inte längre och därför är det onödigt att åka till London kvällen innan. När jag klickar "Checka In" i SAS-appen så frågar den om jag vill boka om resan till London och ju närmre avgång jag kollar, desto senare avgångar låter den mig välja mellan. Drömmen vore ju att den låter mig boka om så jag får en riktigt tight connection så jag kanske missar flyget (så jag får chans på en revenue bokningsklass) eller att i alla fall bagaget försenas så jag får shoppa lite kläder.
Min fråga är, vågar man använda den här ombokningstjänsten? Det är ju värdefulla segment med i bokningen och mitt förtroende för SK IT är inte det högsta...
Min fråga är, vågar man använda den här ombokningstjänsten? Det är ju värdefulla segment med i bokningen och mitt förtroende för SK IT är inte det högsta...