Senaste nytt

Ändrat segment på bonusresa

MeddanSwe

Medlem
Hej alla,

Har bokat en bonusresa (med EB-poäng) den 6e januari med följande segment:
SIN-IST SQ Business
IST-VNO TK Business
VNO-ARN Sas Plus

Ankomst med SQ till IST är 08:25 och ursprunglig avgång från IST med TK var 16:00, sedan en kort mellanlandning och SAS hem till Stockholm.

Nu har TK bokat om mig på morgonflighten som avgår 09:40 till VNO och verkar ha ställt in den avgången jag bokat. Istället för att har 8 goa timmar på IST och allt vad den har att erbjuda så ska jag sitta 8 timmar på VNO. Tanken med routing via IST var just att utnyttja loungen och spana in nybygget.

Har jag några som helst rättigheter i det här fallet? Kan jag kräva någon kompensation? Ombokning på annan rutt osv? Vem ska jag försöka charma, SAS Tallinn eller Turkish?

Skulle ju självklart helst åka IST-ARN direkt, men nu har TK inte släppt de bonusplatserna (än)...

Nu har jag inte varit i Vilnius på ett tag, men det låter som ett rejält nedköp.

Ser ut som det finns via Nürnberg och Frankfurt 6/1. :)

upload_2019-10-26_17-35-13.png

Nu har jag inte varit i Vilnius på ett tag, men det låter som ett rejält nedköp.

Ser ut som det finns via Nürnberg och Frankfurt 6/1. :)

Den funkar inte med min ankomst-flight, MCT på IST verkar vara 60 min. Finns bättre flighter om man trixar med Uniteds hemsida :) Dock inte lika bra som den jag hade från början.

Att komma in på ”Turkish Airlines Business Lounge” är ett måste.. :) ⭐⭐⭐⭐⭐

Förstår detta, därav problematiken :)

Toppen