Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

FilipJ

Medlem
Gäller samma regler som för Star Alliance awards, eller kan man ändra en ren SAS-award för hemresan om man genomfört utresan?
 

Axxo

Medlem
Jag har försökt söka Awardbiljetter i flera dagar nu men det går inte. Det står: Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo.

Är det något fel på mitt konto!?
 

Fredde18

Medlem
Jag har försökt söka Awardbiljetter i flera dagar nu men det går inte. Det står: Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo.

Är det något fel på mitt konto!?
Nej, det är fel på SAS. Eller söksidan snarare. Men det verkar gå i vågor, vissa dagar flyter det på men ibland är det lögn i …. att försöka söka. Tålamod!
 

Jonas C

Medlem
Jag har försökt söka Awardbiljetter i flera dagar nu men det går inte. Det står: Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo.

Är det något fel på mitt konto!?
SAS hemsida som är sämst i kombination med att det knappt finns några bonusplatser tillgängliga.
 

filip23

Medlem
Hittade ingen bättre tråd än denna att posta i och tror att mitt inlägg kan kopplas till topic. Nu när man har en hel del EB poäng (700k+) att bränna så undrar jag om någon har erfarenhet av att boka Etihad med EB poäng. Enligt tabell kan man flyga deras F för 300k poäng, men jag antar då att det är enkel väg? Självklart i mån av tillgänglighet för award då.

Erfarenheter/tips uppskattas
 

Axxo

Medlem
Jag har försökt söka Awardbiljetter i flera dagar nu men det går inte. Det står: Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo.

Är det något fel på mitt konto!?

Funkar fortfarande inte, provat hela helgen :(
 

erc

Medlem
Har en Star Alliance EuroBonus-award bokad vid årsskiftet där den ursprungliga bokningen såg ut såhär:

26 dec
Utresa från Oslo till Istanbul med Turkish på eftermiddagen i business
27 dec
Utresa från Istanbul till Ho Chi Min vid 02 i business

I notifieringarna framgår det att det andra segmentet har ändats till avresa ett dygn senare, dvs den 28 dec ca 02.

Mailet från SAS informerar mig om att jag ska kontakta dem om jag inte vill avboka.

Vill inte avboka. Detta är min första 241 i longhaul business och en dag mindre i Vietnam är ok.

Förbereder mig och kollar upp alternativ. Det finns ett gäng alternativa rutter från Oslo till Istanbul en dag senare än bokat. Finns också platser på Turkish egna sida (ej award).

Når kundtjänst och får bokstavligen någon som suckar åt mig… Inget kunde göras. Jag får själv ombesörja en övernattning i Istanbul. Kostnaden ska jag senare begära ersättning för…

Ok då. Det kan väl bli trevligt med en natt i Istanbul och få ännu mer glädje av lounger.

Då vi vid ankomst till SGN har bokat fristående flight till slutdestinationen med Vietnam Airways behöver den nu ombokas. Tänker dock vänta med detta då det ju känns rimligt att det kommer fler ändringar…

Fråga: är det rimligt att en schedule change ska få innebära ett dygns glapp utan att jag som kund ska kunna få segmenten att hänga ihop?
 
Toppen