Senaste nytt

LIVE: SAS inaugural flight till Toronto, SK949 2 juni 2022

palmen

Moderator
Kul med alla gissningar om vem det är. Ni som vet får gärna hålla det för er själva :D.

Förrätt och varmrätt är uppätna nu. Valde lax och kött. Laxen var tyvärr lite för kall så det blev två hårda bitar, men det smakade bra. Köttet var well, men jäklar vad gott det vad med rabarber till så det funkade bra ihop. Jag är ju rätt petig i mat men detta gick ner på nolltid.

20220602_141945.jpg
20220602_144856.jpg
 

palmen

Moderator
Crew är också glada över att man gått tillbaka till ordinarie servering. Måste ge dom riktigt bra betyg vad det gäller service. Självklart en mycket speciell flygning men allt man ser är stora leenden och crew som gör allt för oss passagerare. Om alla flygningar var såhär hade SAS varit världens bästa flygbolag, stora ord men jag står för dom.
SAS när de är som bäst är det få bolag som slår! Min Dark n Stormy är nog den bästa jag druckit och den finns inte på menyn, med lite info om vad det är i så fixades det... Så jäkla gott, nästa utmaning blir en suffering bastard, mynta och bitter saknas ju men det går nog att vara innovativ. Det enda jag saknar är de gamla special Mikkeller.
20220602_135314.jpg
 
Crew är också glada över att man gått tillbaka till ordinarie servering. Måste ge dom riktigt bra betyg vad det gäller service. Självklart en mycket speciell flygning men allt man ser är stora leenden och crew som gör allt för oss passagerare. Om alla flygningar var såhär hade SAS varit världens bästa flygbolag, stora ord men jag står för dom.
SAS när de är som bäst är det få bolag som slår! Min Dark n Stormy är nog den bästa jag druckit och den finns inte på menyn, med lite info om vad det är i så fixades det... Så jäkla gott, nästa utmaning blir en suffering bastard, mynta och bitter saknas ju men det går nog att vara innovativ. Det enda jag saknar är de gamla special Mikkeller.
Visa bifogad bild 129755
Kul att höra!
 

palmen

Moderator
Till efterrätt blev det dubbel ost och en palmen coffee. Ombord flyg är det oftadt väldigt sparsamt med grädde, jag brukar då köra bailey's och kaffe då det är någorlunda nära Irish Coffee.

Finns ju även bra whisky så varför inte köra whisky, kaffe, bailey's? En palmish coffee helt enkelt. Brorsan uppfann ju en dubblish, dvs blanda ner alla ingredienser i en Irish även i grädden.

Palmish :
Häll upp lagom mängd bra whisky, gärna single malt i en kaffekopp.
Fyll på med kaffe och lämna lagom utrymme i koppen.
Fyll på med bailey's utifrån tycke och smak, en droppe eller hela miniflaskan är ok.
20220602_152459.jpg
20220602_153316.jpg

Osten som serveras ombord är enligt följande, blåmögel saknades dock tyvärr idag.
20220602_155037.jpg
 

palmen

Moderator
Hur känns kärran i luften på denna sträcka? Studsigt?
Framme i Business är det som att åka båt på ett stilla hav.
Var nyss bak i galley på utflykt och där skumpar det mycket mer. Kontentan blir väl att ju längre fram i planet man kommer desto mindre skakar det.

De som säger att narrow body är jävulens påfund har nog inte testar A321LR över Atlanten.
 
Toppen