Senaste nytt

Rimlig tid på återkoppling ?

Måste bara få höra vad ni andra tycker.

Satt och skummade igenom nätet för att hitta en natt i zurich för en lång layover ( 23h ) .

Radisson zurich airport hade en schysst prislapp för ett rum att bara ha över natten. Slog i 2 vuxna 1 barn, och fick upp att " du måste bo 3 nätter eller mer " för det här hotellet.

Ändrade till 2 vuxna , och vipps fick jag upp rum i princip alla kategorier.

Samtliga rum visar på hemsidan " Max Occupancy 3 adults "

Mailar Radisson, för att ställa ovan fråga. Hur gör jag för att det inte ska bli strul väl på plats.

Tar 2 dygn innan svar kommer. TVÅ DYGN.. .e det rimligt ? Där föreslår man istället två rum.
Jag svarar med vändande post med en skärmdump ifrån deras egen j-a bokninssida och undrar varför det står att max occupancy är 3 och dom vill kränga 2 rum.

Den här gånger tar det 3 dygn innan svar kommer. Helt plötsligt kommer det någon förklaring om att man får kalkylera den 3e gästen manuellt till en extra kostnad.

Det är rimligt, och jag har inga synpunkter på att det blir en extra peng. Men nu har jag redan bokat mitt hotell. Hos någon som svarade på mail inom rimlig tid.

Är det så här generellt ? eller är det just radisson som har galet underbemannat och inte tycker att bokningsförfrågningar är viktiga?
 

jerixon

Medlem
Nej, det är nog ganska generellt.
SAS tex har flera måndaders väntetid på svar på email.
Radisson således rätt snabba....
 

jerixon

Medlem
Mest generellt exempel så man förstår hur lång tid andra bolag i samma bransch har.
Ringer man ej får man tyvärr ej svar direkt. Email tyvärr förlegat i de flesta sammanhang likt detta just nu.
Hotellen likt de flesta servicesektorer har minimalt med anställda och dragit ner på servicen rejält vad jag erfarat själv också.

@jerixon , ahh... vi har SAS som benchmark? Då blir det inte svårt att bli bäst i klassen .. haha
 
Bodde på samma hotell i januari. Pga av pandemin blev det några ombokningar. Inga snabba svar då heller. Väl på plats var det trevlig personal, Blev bjuden på öl och fick en uppgradering.
 

mha321

Medlem
Varför får jag intrycket att väldigt många har svårt att ringa och fråga saker, framför allt om man vill ha svar snabbt så är det väl det smidigaste sättet?
Ringa är ju på många sätt sämre. Man får för det första inte skriftligt svar. Och om man inte vet exakt hur snabbt de svarar måste man sätta av en ibland ansenlig tid att vänta i diverse telefonköer och liknande, och under den tiden befinna sig på plats och i situation där man kan prata i telefon. Och i många fall matcha telefon tider (dock har ju de flesta hotell långa sådana men det är inte alls säkert att det är så lätt att få tag i nogon på ett hotell när det tex är mitt i natten där pga tidszoner).

Mail kan man skicka när som helst. Man behöver inte ens ha täckning, det går iväg när man får det. Enda egentliga nackdelen är att så många organisationer är usla på att svara i vettig tid... På allt annat är det bättre :)
 

jerixon

Medlem
Trodde det var just svar du sökte.
Men verkar inte så, så fortsätt att maila du =D

Ringa är ju på många sätt sämre. Man får för det första inte skriftligt svar. Och om man inte vet exakt hur snabbt de svarar måste man sätta av en ibland ansenlig tid att vänta i diverse telefonköer och liknande, och under den tiden befinna sig på plats och i situation där man kan prata i telefon. Och i många fall matcha telefon tider (dock har ju de flesta hotell långa sådana men det är inte alls säkert att det är så lätt att få tag i nogon på ett hotell när det tex är mitt i natten där pga tidszoner).

Mail kan man skicka när som helst. Man behöver inte ens ha täckning, det går iväg när man får det. Enda egentliga nackdelen är att så många organisationer är usla på att svara i vettig tid... På allt annat är det bättre :)
 

trekker

Medlem
I trådskaparens fall skulle jag iallafall bara bokat och sedan argumenterat på plats. Dra ett par skärmdumpar och var beredd på diskussion, men lär ju funka om de har rummen för vad som efterfrågas.
 
Toppen