Senaste nytt

Finnair, upp till 40% rabatt på poäng

Så var det dags igen för köpläge av poäng hos finnarna.

business europa asien/usa = 160.000 poäng
160.000 poäng kostar 12.816 kronor

Som referens har man nu tillbud på usa destinationer i c klass för som lägst jag hittar runt 16.000:-

Rent generellt är väl runt 13.000 rätt prisvärt för long haul ? eller är jag helt ute o far nu ?
 

intuition

Medlem
Normalt sett ja. Sedan är ju de flesta asiatiska destinationerna stängda och mot Usa verkar det vara priskrig.

Så jag kan bara rekommendera att man först kollar upp tillgängligheten på den award man tänker sig använda och benchar vilket pris den går att boka för i revenue.
 

Tomas E

Medlem
Här finns länken: Buy, transfer or exchange Finnair Plus award points | Finnair
Kampanjen gäller 22-25 mars, och man ska köpa 100 000-200 000 bonuspoäng (maxantalet på ett år) för att få 40% rabatt. Priset efter rabatt är 0,007725 €/poäng, c:a 8 öre.
Skärmavbild 2022-03-22 kl. 20.15.40.png

Motsvarande kampanj kördes 4-10 mars 2021.
Kampanjen 15-27 december 2021 var mer förmånlig: upp till 100% bonus på köpta poäng, vilket dels motsvarar 50% rabatt och dels innebar att det gick att köpa upp till 400 000 poäng. Dessutom delade 25% statuspoäng ut i tillägg till de köpta poängen (efter att bonusen lagts till).
https://www.businessclass.se/forum/...ll-100-bonus-25-status-tier-grundande.101655/
I vilken mån man kan räkna med att en sådan kampanj, med statuspoäng på köpet, kommer tillbaka är väl däremot mer oklart.
 

Erik M

Medlem
Jag brukar göra en poängtransaktion exempelvis till eller från Accor emellanåt för att hålla poängen vid liv, eller köpa några poäng.
Det här blir i realiteten upp till 46% rabatt. Det är väldigt bra, men då måste man köpa massor av poäng.
Tar nog 6000 poäng här. Som @Tomas E är inne på så kan vi nog inte räkna med mycket bättre kampanjer i år.

upload_2022-5-19_13-27-18.png
 
@Erik M , man e bra jävla sugen... sista chansen idag... och ja .. det hade varit smart o göra 27-29

Att köpa 200.000 poäng ger 60.000 extra i kampanjen
Så det blir 260.000 poäng för 1800 euro typ 18.000 spänn

... måste utvärderas fort
 
Last edited:

Erik M

Medlem
Jag kollade nyss i deras shop och jag måste säga att det är rätt bra saker man kan göra med poängen! Köpte också ett gäng för att snabbt kunna hugga om det kommer nåt bra poängerbjudande.
 

Erik M

Medlem
Äh det var nog inte så prisvärt ändå, när jag räknar på det. Inte så att man tjänar på att växla till sig poäng och shoppa prylar med dem.

En mer korrekt tolkning hade nog varit "oj jag hade visst fler Finnair-poäng än jag trodde".
 
Hur lätt/svårt är det att boka resor med poäng inom Finnair/One world?
Jag hoppade på statusmatchen förra året och tycker om Finnair så mycket att jag nog når upp till Platinum igen.
 
Toppen