Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

TasselT

Medlem
Ringde SAS i morse strax efter 8 för att ändra en bonus resa där ursprungligt flyg blivit inställt och nya bokningen medfört 4 timmar på ARN både ut och hem.
Eftersom jag inte hade lust att sitta och vänta i tfnkö testade jag att bli uppringd när det var min tur i kön.
Hann knappt lägga på innan jag blev uppringd :D
Har ju läst om andra som provat att bli uppringda men som aldrig blivit det.

/ TT
 

Tobbe.O

Medlem
Råkade tyvärr ut för sen inställd avgång på en inrikesflygning med ombokning och kom fram ca 10h senare än planerat. Såklart tråkigt men sådant som kan hända.

Sökte ersättning från SAS i måndags. Fick välja mellan kontant ersättning, EuroBonus poäng eller voucher. Valde man voucher dubblerade SAS värdet! Valde vouchern och den kom igår! Blev fantastiskt bra ersättning och jag är mer än nöjd! :)

Även första gången jag reste som Guld medlem med in-checkat bagage. Bagage kom först på bagagebandet både på ut och hemresan! :)
 

banditan

Medlem
Award med lite knepig hemresa:
Nashville- New York (Newark) med United
New York (JFK) - Genève - Zurich - Arlanda med Swiss.

Flyget från Nashville går tidig lördagsmorgon, och när vi lägger oss fredag kväll är allt frid och fröjd. När klockan ringer morgonen därpå är telefonen full av meddelanden från Swiss att de ställt New York-flyget och tyvärr inte kan boka om oss.

Pulsen hinner gå upp lite, vi har deadline då vi bara måste vara hemma, innan jag ser att jag även fått meddelanden från SAS.

De hänvisar till ett mail de skickat där de förklarar att de inte hittat någon annan lösning än öppna upp två businessplatser på direktflyget Newark - Arlanda och hoppas att det är ok att de bokat om oss dit.

Hade sett fram emot att testa Swiss (nytt för oss) men vi var inte helt taggade på vare sig flygplatsbytet eller benet Genève - Zurich.

Nu kommer vi hem i tid, och allt fixades utan handpåläggning från oss. Bra jobbat SAS!
 

Davvelavve

Medlem
Award med lite knepig hemresa:
Nashville- New York (Newark) med United
New York (JFK) - Genève - Zurich - Arlanda med Swiss.

Flyget från Nashville går tidig lördagsmorgon, och när vi lägger oss fredag kväll är allt frid och fröjd. När klockan ringer morgonen därpå är telefonen full av meddelanden från Swiss att de ställt New York-flyget och tyvärr inte kan boka om oss.

Pulsen hinner gå upp lite, vi har deadline då vi bara måste vara hemma, innan jag ser att jag även fått meddelanden från SAS.

De hänvisar till ett mail de skickat där de förklarar att de inte hittat någon annan lösning än öppna upp två businessplatser på direktflyget Newark - Arlanda och hoppas att det är ok att de bokat om oss dit.

Hade sett fram emot att testa Swiss (nytt för oss) men vi var inte helt taggade på vare sig flygplatsbytet eller benet Genève - Zurich.

Nu kommer vi hem i tid, och allt fixades utan handpåläggning från oss. Bra jobbat SAS!
Hoppas sas skickar en fet faktura till swiss. Jag har ett ärende med swiss som är skickad till domstol efter en avbokad bonusresa, dom vill verkligen inte ta något ansvar.
 

011430121

Medlem
Detta är väl en solskens historia som kommer ifrån CHECK-IN.dk
En VD på ett IT företag fick sin poängresa med SAS avbokad därför att flyget var inställt, men det gick ända när han kom till till flygplasten.
SAS VD Anko Van der Werff grep in och förklarade för kunden varför det gick galet.
Kanske skall skriva till honom när det blir 737-700 eller 340-300 i bokningarna

Var det inte SAS hyllade VD Jan Carlzon som sa att personalen som möter kunden skall se till att kunden blir nöjd inte ordagrant citerat från mig.

Källa CHECK-IN.dk
SAS-topchef roses for klagehåndtering - CHECK-IN.dk
 

apknug

Medlem
Detta är väl en solskens historia som kommer ifrån CHECK-IN.dk
En VD på ett IT företag fick sin poängresa med SAS avbokad därför att flyget var inställt, men det gick ända när han kom till till flygplasten.
SAS VD Anko Van der Werff grep in och förklarade för kunden varför det gick galet.
Kanske skall skriva till honom när det blir 737-700 eller 340-300 i bokningarna

Var det inte SAS hyllade VD Jan Carlzon som sa att personalen som möter kunden skall se till att kunden blir nöjd inte ordagrant citerat från mig.

Källa CHECK-IN.dk
SAS-topchef roses for klagehåndtering - CHECK-IN.dk
Det är nåt som tyvärr helt har verkar ha försvunnit från SAS organisation, Jan Carlzons mantra; Moment of truth. I alla fall i positiv bemärkelse.

Carlzon defines the moment of truth in business as this: "Anytime a customer comes into contact with any aspect of a business, however remote, is an opportunity to form an impression."
 

LPC123

Medlem
Innan pandemin kunde man gå till gate och oftast kom man med ett tidigare plan än det man bokat om man hade PLUS bilj. I onsdags pratade jag med gate personalen och det blev lite efterforskning och telefonsamtal, men efter en stund log han och sa till mig att uppdatera i appen så har jag fått ett nytt baordingkort till den tidigare flighten. Hans kommentar var att den biljetten inte var ändringsbar utan tillägg men att han nu löst det. BRA gjort och tack för att jag kom hem 2tim tidigare en dag innan röd dag :) trots att det var en vanlig PLUS biljett.Finns fortfarande dom som gör det lilla extra för sina kunder!
 
Toppen