Senaste nytt

Finnair Plus, köpa poäng med upp till 100% bonus + 25% status/tier grundande

intuition

Medlem
4 uppgraderings-vouchers för shorthaul kan bytas mot en (1) "2-4-1" i economy. Dvs du ger upp 4 uppgraderingsvouchers och kan boka 2 award platser till poäng-priset av en. Skatter och avgifter debiteras för båda, tror jag.
Notera att det gälller alltså bara award i "turistklass" (som economy kallas på Finnair ;)

Det måste finnas 2 award-platser och det kan bara bokas via kundtjänst.
 
@intuition , tack snälla för förtydligandet. För att vara mer exakt fiskar jag efter att egentligen ha ett vasst option för 3 vuxna ( eller egentligen 2 vuxna och 1 ( då 16 åring ) , att komma iväg i biz , till antingen staterna eller nått annat sommarn 2023... Tänkte i min enfald att lyckas med det för då motsvarande runt 25' svenska så e juh det rätt så smutt. Men frågan är om det håller då.. 2-4-1 i turistklass + en lös awardplats i turist med poäng + uppgradera / buda med kvarvarande poäng för att få upp från turist till biz eller eco-premium
 

intuition

Medlem
Risken med strategin är att ni inte alla hamnar i samma klass. Uppgraderingar har tyvärr blivit opålitligt på Finnair.
Jag har aldrig nyttjat 2-4-1, så jag vet inte i verkligheten om du kan få det att fungera.
 
tack @intuition, från att ha suttit på pottkanten och avtryckaren kring erbjudandet, kanske jag väljer att köpa de eventuella poäng i *a på 2-4-1 plåtarna, som i princip även dom är lite knepiga att knycka... =) Tack snälla.
 

Reymond

Medlem
Ja.

Aug 2023. Når du ny nivå under innevarande kvalificeringsår, gäller den nya nivån under innevarande år plus nästa. Dvs aug 2023

Menar du att om man når en ny nivå så förlängs statusen 1år?
Eller missförstår jag?
Fundera nämligen på att köpa lite poäng och komma upp i platinum men vet inte om jag tycker det är värt det om det går ut redan 2023.

"Du har till 30.4.2022 på dig att nå Finnair Plus Platinum-nivån. Uppföljningsperiod: 27.4.2020–30.4.2022. Finnair Plus Gold-nivåförmånerna gäller till 31.5.2023."
 

intuition

Medlem
Menar du att om man når en ny nivå så förlängs statusen 1år?
Eller missförstår jag?
Fundera nämligen på att köpa lite poäng och komma upp i platinum men vet inte om jag tycker det är värt det om det går ut redan 2023.

"Du har till 30.4.2022 på dig att nå Finnair Plus Platinum-nivån. Uppföljningsperiod: 27.4.2020–30.4.2022. Finnair Plus Gold-nivåförmånerna gäller till 31.5.2023."

Nej, så vitt jag vet förlängs det inte utan det följer regeln jag skrev.

Du har alltså en kvalificeringsperiod som slutar 2022 och nivå-förmån som slutar 2023. Jag antar att det beror på att du gått från silver till guld under innevarande period, och därmed fått guld under innevarande + efterföljande period?

Om du går från silver->guld och sedan Guld->plat under samma period får du inte Platinum i 3 perioder, utan under innevarande plus efterföljade period.
 

Reymond

Medlem
Nej, så vitt jag vet förlängs det inte utan det följer regeln jag skrev.

Du har alltså en kvalificeringsperiod som slutar 2022 och nivå-förmån som slutar 2023. Jag antar att det beror på att du gått från silver till guld under innevarande period, och därmed fått guld under innevarande + efterföljande period?

Om du går från silver->guld och sedan Guld->plat under samma period får du inte Platinum i 3 perioder, utan under innevarande plus efterföljade period.

Ja, det stämmer att jag gått från silver denna period.
Tack för svar! Då ska jag bara fundera ut på den här 1,5h som är kvar hur jag ska göra.
 
Toppen