Senaste nytt

Ombokning av biljett: flyg som finns men inte finns?

GOTBound

Medlem
Följande gäller:
Jag har flyg bokat som avgår 28/6. Pga. nya inreseregler som träder i kraft den 26/6 vill jag omboka till 25/6, när jag söker på SAS hemsida hittar jag avgångar enligt bild 1:
Skärmklipp_sk2.PNG

När jag går in och skall boka om min resa står det att det inte finns några flyg valda dag, söker jag 24/6 så står det med pris för 25/6 men klickar jag fram till 25/6 så finns det inga flyg att välja.
Skärmklipp_sk3.PNG


Skärmklipp_sk4.PNG


Finns det någon walk around?
 

taxvalp

Medlem
Testade i appen och där verkar man komma längre fram i bokningsprocessen för GOT-CPH 25/6. Vet dock inte hur det funkar med ombokning.
 

011430121

Medlem
Följande gäller:
Jag har flyg bokat som avgår 28/6. Pga. nya inreseregler som träder i kraft den 26/6 vill jag omboka till 25/6, när jag söker på SAS hemsida hittar jag avgångar enligt bild 1:
Visa bifogad bild 119006
När jag går in och skall boka om min resa står det att det inte finns några flyg valda dag, söker jag 24/6 så står det med pris för 25/6 men klickar jag fram till 25/6 så finns det inga flyg att välja.
Visa bifogad bild 119008

Visa bifogad bild 119007

Finns det någon walk around?
Originalbokningen är det en F&F biljett, då brukar det ibland inte gå att boka om den på SAS hemsida, ring SAS då kan de boka om den.
 

Berglund

Medlem
@GOTBound
SAS ”äger” väl inte sina egna flygbokningar/scheman utan allt ligger väl i Amadeus?! Där kostar varje sökning och i ett försök att minska kostnaderna kör man väl med en egen ”mellanlagring” (tänk cacheminne). Systemen du ser som kund är alltså inte realtidsuppdaterade hela tiden. Därför kan dylik ”spökflygning” dyka upp men när man försöker boka eller titta närmare på den, då hämtas realtidsdata och flygningen försvinner.

Jag kan ha missat något men överskådligt är det ungefär såhär det fungerar.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Det är en ”vanlig” biljett, det får bli som du skriver: ett samtal till SAS.
Jag trodde att det var en F&F biljett har en sådan från förra kampanjen som inte går att ändra på nätet
Jag önskar åka hem en dag senare, hoppas SAS ställer avgången på lördagen så att jag inte behöver betala en dyrare biljett.
Det finns platser på dagen jag åker ut samt på söndagen som jag önskar att få ändra till.



ADE24582-FBBD-42BF-92CD-1EE7CE65BC99.png
 

fcx

Medlem
Fick du någon klarhet i detta? Jag försöker boka om en CPH-SFO awardflight. Jag kan göra en ny bokning på det datum jag vill ha, men jag kan inte ändra min befintliga.
 

GOTBound

Medlem
Fick du någon klarhet i detta? Jag försöker boka om en CPH-SFO awardflight. Jag kan göra en ny bokning på det datum jag vill ha, men jag kan inte ändra min befintliga.

Nej, det slutade med att jag inte ändrade min biljett utan åker på ursprungsdatumet.

Jag provade att gå hela vägen till betalning på nya datumet [som en ny bokning] och det fungerade utan felmeddelande, ev. skulle GOTBound Jr. med så jag tittade även på ungdomsbiljett för den 25:e, då fanns det heller inga flyg att välja på.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen