Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Jag blir uppriktigt sagt ledsen, när SAS behandlar sina kunder på detta sett.
Jag har de senaste året haft upp till 25 flygningar som har blivit ombokad till 737-700.
Har vid två tillfällen ringt kundtjänst om önskan om att bli ombokad till avgångar som jag har kunnat accepterat att åka med, men fått svar att vi kan inte göra något för att avgången har ställts in, inställningarna har kommit 20-15 dagar innan avgångarna.

Se #258 där har SAS ändrat avgångarna, SK numret och ändrat flygplanstyp till CRJ900 den avgång som vi är bokad på finns inte i SAS tidtabell men i mina bokningar står den kvar och flygplanstypen är 737-700, med den erfarenheten av flygplansändring till 737-700 kan jag garantera att den avgången inte kommer att flyg
Har bara engång förstått att en 737-700 ändrades åter till A320 och det var @Cristoffer Cedergren som hade en resa till Östersund.

Med det svar som @Cristoffer Cedergren har fått så tror jag inte att "Guldsupporten" har en aning om detta, och att vi passagerare blir rent ut sagt förban… när vi inte ens får korrekt svar.

Fick en fråga från en kollega om de skulle flyg SAS eller Lufthansa i juni, jag föreslog Lufthansa med de trix SAS gör och inte informerar passagerna korrekt.

Vist andra bolag ställer in flygningar, men de återkommer i tid och ger alternativa avgångar.

Jag trodde aldrig att jag skulle kritisera SAS öppet!
Håller med dig helt. Men till Lufthansas "försvar" så ställde dom också in flera flygningar som jag var bokad på i påskhelgen med bara 15 dagars varsel.
 

Taggen

Medlem
Har en bokning till Kiruna i Juli med 737-700. På det första kontaktförsöket var det stopp med standardsvaret att flighten måste ställas in först. Pust...
 
Undrar hur länge SAS kan undanhålla oss resenärer sanningen ?

Min konversation idag med Diamondsupporten endast 15 minuter mellan första frågan och sista svaret.
Jag
Vi har en resa inbokad 202106xx AGH VBY som Ni ser är vår anslutning ARN VBY ej längre bokningsbar, vad betyder detta för oss ?
SAS
Enligt det jag kan se så är SK0083 ARN-VBY i dagsläget fullbokat och det är inga ledigt platser kvar, detta är anledningen till att den inte visas på hemsidan just nu. Flighten i sig skall dock gå som planerat och jag ser just nu inga ändringar i er bokning på era flighter jämnfört med det som du bifogat.
Jag
Tack för snabb återkoppling - blev orolig när vi är de enda som bokat plats samt att det är seatblock och ändrad flygplanstyp till 737-700 från ATR 72.
SAS
Om avgångstiden ändras eller ett flyg blir inställt så meddelar vi dig via mail om detta, men i dagsläget är det som min kollega skrev inga ändringar i tid och ingen av flygen är inställda.
Jag
Jag vill inte vara dryg MEN ”alla” vet ju att flygningar som ändras till 737-700 i Sverige blir inställda 20-15 dagar innan avgång.
Om ursprungsflighten skulle vara ATR72 som vi bokade för tre veckor sedan är det i mitt tycke helt osannolikt att det är utsålt på en 737-700.
Är det inte bättre att SAS är ärliga mot oss trogna kunder ?
SAS
Det är inte säkert att flygningen ställs in bara för att det byter till den flygplanstypen, vissa avgångar avgår enligt utsatt tid medans andra ställs in.
I detta fall behöver du avvakta information om att flygningen ställs in för att det ska vara aktuellt, just nu så är den planerad att gå som vanligt.

To be continued
 
Jag har bytt strategi nu och istället för att direkt ringa och försöka boka om när SAS har ändrat till 737-700 så låter jag bokningen bara vara. Detta eftersom att chansen ändå är ganska stor att man bokar om till en annan avgång som sen också blir inställd, och jag orkar inte sköta SAS jobb...
 

Tongen2

Medlem
Undrar hur länge SAS kan undanhålla oss resenärer sanningen ?

Min konversation idag med Diamondsupporten endast 15 minuter mellan första frågan och sista svaret.
Jag
Vi har en resa inbokad 202106xx AGH VBY som Ni ser är vår anslutning ARN VBY ej längre bokningsbar, vad betyder detta för oss ?
SAS
Enligt det jag kan se så är SK0083 ARN-VBY i dagsläget fullbokat och det är inga ledigt platser kvar, detta är anledningen till att den inte visas på hemsidan just nu. Flighten i sig skall dock gå som planerat och jag ser just nu inga ändringar i er bokning på era flighter jämnfört med det som du bifogat.
Jag
Tack för snabb återkoppling - blev orolig när vi är de enda som bokat plats samt att det är seatblock och ändrad flygplanstyp till 737-700 från ATR 72.
SAS
Om avgångstiden ändras eller ett flyg blir inställt så meddelar vi dig via mail om detta, men i dagsläget är det som min kollega skrev inga ändringar i tid och ingen av flygen är inställda.
Jag
Jag vill inte vara dryg MEN ”alla” vet ju att flygningar som ändras till 737-700 i Sverige blir inställda 20-15 dagar innan avgång.
Om ursprungsflighten skulle vara ATR72 som vi bokade för tre veckor sedan är det i mitt tycke helt osannolikt att det är utsålt på en 737-700.
Är det inte bättre att SAS är ärliga mot oss trogna kunder ?
SAS
Det är inte säkert att flygningen ställs in bara för att det byter till den flygplanstypen, vissa avgångar avgår enligt utsatt tid medans andra ställs in.
I detta fall behöver du avvakta information om att flygningen ställs in för att det ska vara aktuellt, just nu så är den planerad att gå som vanligt.

To be continued

Du kan väl "slå vad" med SAS?
Canceled flights | SAS
Nu sökte jag inte alla datum varje dag till och från Visby men en hel drös var ju inställda. Så den listan, som är deras egna bevis på att flighten faktiskt är inställd, + vetskapen om B737 = sannolikheten för inställt flyg är ganska hög.
Du kan väl fråga dom nästa gång du ringer vilken flygplanstyp som var tänkt att gå på de där fighterna som blev inställda... om du orkar argumentera dvs, för det leder väl troligtvis inte till något heller säkert.
Tråkigt är det i vilket fall :(
 

Tongen2

Medlem
Jag har bytt strategi nu och istället för att direkt ringa och försöka boka om när SAS har ändrat till 737-700 så låter jag bokningen bara vara. Detta eftersom att chansen ändå är ganska stor att man bokar om till en annan avgång som sen också blir inställd, och jag orkar inte sköta SAS jobb...

Vilket du förmodligen hade gjort redan om SAS nu inte hade haft denna "strategi" så att säga...
 
Toppen