Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

bvs

Medlem
I den post jag såg stod det att de fortfarande säljes. Men det kan ju vara olika på olika datum.

I mitt fall (utresa 6e aug) så säljs biljetter fortfarande hos SAS och mittplatserna är inte blockade. Känns som det bara är att vänta och se :)
 

Simon90

Medlem
Har fått några flygningar i maj och juni mellan Malmö och Stockholm som bytts ut från Airbus a320 till Boeing 737-700.

Tänkte gå in och boka om dem redan, men då kostade det mer utöver vad jag betalat för SAS Plus, så jag skippade det och får avvakta och se vilka alternativ SAS ger mig sedan.
 

011430121

Medlem
Har fått några flygningar i maj och juni mellan Malmö och Stockholm som bytts ut från Airbus a320 till Boeing 737-700.

Tänkte gå in och boka om dem redan, men då kostade det mer utöver vad jag betalat för SAS Plus, så jag skippade det och får avvakta och se vilka alternativ SAS ger mig sedan.
Det enda alternativ de ibland erbjuder är avbokning med voucher, kom i håg att du kan kräva att få pengarna tillbaka.
 

GOTBound

Medlem
Hur var det nu igen @Skogi om SAS ställer in resan får vi då segment/poäng eller är det bara om ombokning utan att passera gå
[extra stopp] sker?
 

011430121

Medlem
Jag har fått många avbokningar under senaste året, har upptäckt dessa långt före det har kommit SMS från SAS, genom att jag har noterat att det har ändrats till 737-700
Efter den senaste "körningen" hos SAS blev det under april-juli 8 resor som antingen fick ett legg med 737-700 eller båda leggen.

Det nya som jag noterade, har inte sett det förut, att de ändrar flygnummer på flygningarna och gör en tidtabells ändring på någon/några timmar .

Vid senaste kampanjen där det lämnades rabatt på bonusresor bokade jag och en BC medlem en resa ARN-AMS i början av juli
upload_2021-4-4_10-18-30.png


Vis av erfarenhet tror jag att SAS har ställt in ARN-AMS-ARN de dagar vi skall åka, går in på SAS och kollar om det finns resor via CPH som vi förmodligen kommer att bli ombokade till.
Upptäcker att SAS just nu planerar att flyg ARN-AMS-ARN de dagar vi hade bokat, några timmar tidtabellsändringar men med nya SK nummer
Utresan ser ut så här nu med en CRJ900
upload_2021-4-4_10-24-46.png

Hemresan är med en A320neo
upload_2021-4-4_10-26-40.png


Våra bokade avgångar finns inte längre i SAS tidtabell.
Det som gör mig besviken på SAS är att de inte bokar om oss direkt till dessa avgångar och skickar ett SMS och frågar om vi accepterar ombokningen som de brukar göra, även vid 5 minuter ändring.

Eftersom denna resa är gjord under en kampanj så går det inte att ändra själv på nätet, då blir det nuvarande poängpris som registreras.

Ringer man SAS kundtjänst kan de inte göra något därför avgångarna inte är inställda (ännu)

Jag har fullförståelse att SAS och övriga flygbolag måste planerade om sina trafikprogram i dessa tider, men informera oss passagerare vad som kommer att gäller enligt era planer just nu, att även ändringar kan komma att justeras längre fram det får vi acceptera.
 

Big Birger

Medlem
Tittar på min bokning för vecka 9 nästa år, från Köpenhamn till Venedig. Den har "Boeing 737-700 (winglets)" och inte bara "Boeing 737-700". Innebär det en strimma av hopp, eller är det samma som "Boeing 737-700"?

upload_2021-4-4_18-22-1.png
 
Toppen