Senaste nytt

Malaysia Airlines övergår till Oneworld

JacobGBG

Medlem
Som sagt, detta stärker verkligen OneWorld för frequent flyers. Star Alliance har haft total dominans på Award seats till Asien men nu är det mycket möjligt att Malaysia tar samma ställning som Thai med god tillgänglighet i C/F.
 

Magino

Medlem
Har tittat på ganska många datum nu mellan europa och KUL efter bonusplatser och det ser inte allt för roligt ut ännu.
Mellan LHR-KUL hittar jag endast ekonomi platser, dock finns detta mer eller mindre varje dag än så länge.
Mellan CDG-KUL hittar jag endast ekonomi platser om jag tittar på platser i framtiden men enstaka business platser finns om man tittar i februari.
Mellan FRA-KUL finns det business platser både längre fram i tiden som nära inpå.
Mellan AMS-KUL finns det likt FRA business platser och ibland även fyra stycken på samma flyg.

Det tråkiga är att jag inte hittar en enda flight som erbjuder platser i deras första klass.
 

Magino

Medlem
Får ta tillbaka en hel del av det jag skrev i tidigare inlägg. Det är ju så klart fel på BAs hemsida och när jag söker på LHR-KUL i F så kommer ekonomi upp som högst klass, men söker jag på business som klass så kommer det upp resor i just detta. Så det går absolut att hitta resor i business från samtliga av de städerna som MH flyger till i Europa, LHR, CDG, FRA, AMS, IST. Dock verkar de inte lagt upp några platser i first eller så har de bara lagts in fel i BAs sökmotor.
 

Homer

Medlem
Får ta tillbaka en hel del av det jag skrev i tidigare inlägg. Det är ju så klart fel på BAs hemsida och när jag söker på LHR-KUL i F så kommer ekonomi upp som högst klass, men söker jag på business som klass så kommer det upp resor i just detta. Så det går absolut att hitta resor i business från samtliga av de städerna som MH flyger till i Europa, LHR, CDG, FRA, AMS, IST. Dock verkar de inte lagt upp några platser i first eller så har de bara lagts in fel i BAs sökmotor.

Jag läste just detta

Paris to Kuala Lumpur is 6,492 miles. Amsterdam to Kuala Lumpur is 6,363 miles. London to Kuala Lumpur is 6,593 miles. And 6,500 miles is the cut-off between two Avios pricing zones.

Flying out of Charles de Gaulle or Schiphol will cost you 60,000 Avios return in Economy, 120,000 in Business and 180,000 in First. From London, you need more Avios – 70,000 for Economy, 140,000 for Business and 210,000 for First.


And if that wasn’t enough, you also save on the taxes flying out of Paris or Amsterdam because there is no Air Passenger Duty. Business Class, return, is £481 of tax from London but just £337 from Paris and £288 from Amsterdam. And you save 20,000 Avios!
 
Toppen