Tonton
Medlem
Märkte precis en riktigt oroväckande grej på SAS.se och tänkte fråga om ni andra har samma problem och/eller om ni förstår varför detta händer?
Såvitt jag vet ska man få tillbaka 2-4-1-checkar som fortfarande är giltiga om man bokar av en bonusresa. Så har det ju alltid fungerat förut iaf. Men nu, under april - juni, har jag inte fått tillbaka giltiga checkar när jag bokat av bonusresor på sas.se. Detsamma gäller min sambo.
I slutet av mars hade jag 5st checkar på SAS.se (3st utgång dec 2021, 2st utgång dec 2020). Sen dess har jag bokat 3st bonusresor och även bokat av samtliga online pga covid19. Poängen och pengarna har kommit tillbaka direkt. Eftersom man väl även ska få tillbaka checkarna borde jag fortfarande ha 5st checkar, men icke. Har 2st. De tre jag använt för de nu avbokade resorna är "borta" och syns inte på SAS.se. Samma problem för sambon, som sagt.
Kontaktat SAS via mail nu för att fråga varför. Bugg hos SAS eller ändrade regler? Känns som om detta har potential att bli en riktigt jobbig puck
EDIT - ser nu att övriga kommenterat detta förut i tråden. Sorry! Ändrar mitt inlägg till att samma problem uppstår för mig o sambon. Lösning?
Finns ingen lösning.
Vouchrarna finns - men går inte att se alla online samtidigt.
Du får helt enkelt ringa in till SAS (Tallinn) och fråga hur många vouchrar du har, ifall du är orolig.
Detta är inget nytt, utan ha alltid varit så. Det är först sista året det fungerar för folk att se mer än en voucher online ibland - men det är långt ifrån tillförlitligt, varav att ringa in alltid har varit "lösningen".