Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tonton

Medlem
Märkte precis en riktigt oroväckande grej på SAS.se och tänkte fråga om ni andra har samma problem och/eller om ni förstår varför detta händer?

Såvitt jag vet ska man få tillbaka 2-4-1-checkar som fortfarande är giltiga om man bokar av en bonusresa. Så har det ju alltid fungerat förut iaf. Men nu, under april - juni, har jag inte fått tillbaka giltiga checkar när jag bokat av bonusresor på sas.se. Detsamma gäller min sambo.

I slutet av mars hade jag 5st checkar på SAS.se (3st utgång dec 2021, 2st utgång dec 2020). Sen dess har jag bokat 3st bonusresor och även bokat av samtliga online pga covid19. Poängen och pengarna har kommit tillbaka direkt. Eftersom man väl även ska få tillbaka checkarna borde jag fortfarande ha 5st checkar, men icke. Har 2st. De tre jag använt för de nu avbokade resorna är "borta" och syns inte på SAS.se. Samma problem för sambon, som sagt.

Kontaktat SAS via mail nu för att fråga varför. Bugg hos SAS eller ändrade regler? Känns som om detta har potential att bli en riktigt jobbig puck :(

EDIT - ser nu att övriga kommenterat detta förut i tråden. Sorry! Ändrar mitt inlägg till att samma problem uppstår för mig o sambon. Lösning?

Finns ingen lösning.

Vouchrarna finns - men går inte att se alla online samtidigt.

Du får helt enkelt ringa in till SAS (Tallinn) och fråga hur många vouchrar du har, ifall du är orolig.

Detta är inget nytt, utan ha alltid varit så. Det är först sista året det fungerar för folk att se mer än en voucher online ibland - men det är långt ifrån tillförlitligt, varav att ringa in alltid har varit "lösningen".
 
Jag har gjort det igår. Kanske anledningen till att det går nu är att de är mer flexibla pga. Corona för går jag till min bokning så är det ju att flexibilitet är viktigt nu blabla.. o att de då erbjuder att kunna boka om.
Går jag in där kan jag välja att ändra både dit och hem och hem lades som sagt dit efter på telefon. Så kanske en tillfällighet nu som inte funkar normalt då denna rutan normalt inte funnits där tidigare. Bra observerat i så fall
Nu har jag bokat om hemresan några ggr till vilket funkat utmärkt. Är ju ett måste att kunna boka om på nätet om man ska kunna haffa en SAS businessresa från Tokyo för de går ju verkligen som smör i solsken.
 
Ringde idag till tallin ( uppsala numret ) , och jädrar vad dom e trevliga och duktiga... Väntade på att min ( lixom många andras ) vouchers skulle komma in tillbaka, utan att det gjort det så ville följa upp. Visst det tog ett tag o komma fram. Men jisses vad trevliga och sköna dom är o ha o göra med måste jag säga. Kul med lite bra kontakt med support och kundtjänst ibland ;)
 

MajaKlara

Medlem
Bokade en enkel i C CPH-SFO då den dök upp. Kunde inte boka ToR eftersom returesan inte släppts ännu och kunde inte heller lägga till en "dummyretur" för att sedan ändra, eftersom jag inte hade tillräckligt med poäng för de resor som fanns. Pratade med kundtjänst nyss och fick då info att det inte skulle gå att lägga till hemresa till befintlig bokning när biljetter släpps, och att man skulle behöva göra om hela bokningen. Har jag blivit felinformerad av SAS kundtjänst? Enligt info i tråden så verkar det ju gå utmärkt att ringa in och utan problem lägga till en retur när de släpps...?
 

palmen

Moderator
Bokade en enkel i C CPH-SFO då den dök upp. Kunde inte boka ToR eftersom returesan inte släppts ännu och kunde inte heller lägga till en "dummyretur" för att sedan ändra, eftersom jag inte hade tillräckligt med poäng för de resor som fanns. Pratade med kundtjänst nyss och fick då info att det inte skulle gå att lägga till hemresa till befintlig bokning när biljetter släpps, och att man skulle behöva göra om hela bokningen. Har jag blivit felinformerad av SAS kundtjänst? Enligt info i tråden så verkar det ju gå utmärkt att ringa in och utan problem lägga till en retur när de släpps...?
Den du har pratat med på kundtjänst har inte haft koll. Det ska gå bra att ringa in och lägga till en returresa när det blir tillgängligt.
 

O_M

Medlem
Bokade en enkel i C CPH-SFO då den dök upp. Kunde inte boka ToR eftersom returesan inte släppts ännu och kunde inte heller lägga till en "dummyretur" för att sedan ändra, eftersom jag inte hade tillräckligt med poäng för de resor som fanns. Pratade med kundtjänst nyss och fick då info att det inte skulle gå att lägga till hemresa till befintlig bokning när biljetter släpps, och att man skulle behöva göra om hela bokningen. Har jag blivit felinformerad av SAS kundtjänst? Enligt info i tråden så verkar det ju gå utmärkt att ringa in och utan problem lägga till en retur när de släpps...?

Jag fick också samma svar av SAS kundtjänst att det var omöjligt, jag chansade och avbokade enkelresan online och bokade ny t/r, men lite vågat då det inte är säkert att resan blir tillgänglig igen om man avbokar.. men för mig gick det bra iaf.
 
Bokade en enkel i C CPH-SFO då den dök upp. Kunde inte boka ToR eftersom returesan inte släppts ännu och kunde inte heller lägga till en "dummyretur" för att sedan ändra, eftersom jag inte hade tillräckligt med poäng för de resor som fanns. Pratade med kundtjänst nyss och fick då info att det inte skulle gå att lägga till hemresa till befintlig bokning när biljetter släpps, och att man skulle behöva göra om hela bokningen. Har jag blivit felinformerad av SAS kundtjänst? Enligt info i tråden så verkar det ju gå utmärkt att ringa in och utan problem lägga till en retur när de släpps...?

Det går alldeles utmärkt. Mina föräldrar har under veckan bokat en enkelresa så fort den dök upp. Tre dagar senare ringde de och lade till retur.
 

Aramisa

Medlem
Någon som vet om SAS förlänger giltighetstiden på voucher om nu bokat flyg blir inställt? Har ingen mer resa inplanerad i år men känns ju surt att vouchern brinner inne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen