Senaste nytt

Finnairs aktiekurs

Flying Finn

Medlem
Kollade ännu vilka alla det var som skaffade till aktier. Ilebrand, Karhu, Manner, Pienimäki, Schildt och Suominen ökade sina poster i november och/eller oktober. Nicklas Ilebrand är strategidirektör, Piia Karhu är direktör för kundupplevelse, Topi Manner är VD, Tomi Pienimäki är CDO (ett nyt begräpp för mig - tydligen sysslar sådana med allt digitalt), Jaakko Schildt är operativ direktör (COO) och Arja Suominen är direktör för press och samhällsansvar. Så nästan alla i ledningsgruppen köpte till aktier. Förutom intressant nog bl.a. ekonomidirektören, men kanske han var pank? :)
 

intuition

Medlem
...
  • Det är värdt att notera att flera på ledande poster (bl.a. VD:n Manner) ökade sitt ägarskap i bolaget i november. Efter det har inga nya resultatredovisningar gjorts, förutom de månatliga passagerarsiffrorna.
...
Aktieköp till topparna är automatiska tror jag. Det är en del av deras avtalade ersättning, så bolaget köper med jämna mellanrum ett visst antal aktier per person. Så det är ingen indikator.
 

Flying Finn

Medlem
Aktieköp till topparna är automatiska tror jag. Det är en del av deras avtalade ersättning, så bolaget köper med jämna mellanrum ett visst antal aktier per person. Så det är ingen indikator.

Jo, tydligen var dessa köp en del av personalpolitiken. Började nu rota i detalj kring börsmeddelandena. Håller dock fortsatt fast vid mitt resonemang för övrigt. :)
 

011430121

Medlem
Finnair vinstvarnar
Finnair tvingas vinstvarna för corona | Placera

Aktien ner över 6% idag
C3E37CA7-6007-4257-815F-288CE7D51990.png
 

RobHK

Medlem
Nu är det ju riktigt kört när Rysslands luftrum måste undvikas, snacka om att sparka på den som ligger ner med detta efter Covid.

Har 300k poäng på Finnair, är det dags att köpa något via Finnair shoppen för dom poängen istället? Rätt surt om de nu konkar då jag köpte poäng under en av deras drives under Covid (La typ 1400 EUR), delvis för att de va en bra deal men också för att stötta dom. Vill verkligen ha Finnair kvar att flyga ifrån HK då SAS återigen lagt ner.
 
Toppen