Senaste nytt

Sökes awardresa Stockholm - Miami (special)

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
2. Var är din destination? Miami (MIA)
3. När vill du resa ut? Tidigast 15 november 2019
4. När vill du komma hem? 15 februari
5. Hur länge vill du vara borta? Minst 10, max 16 dgr
6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna + 1 barn (4 år)
7. I vilken kabinklass? Business
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
9. Vad är din budget? 150K Eurobonus poäng samt en 2-4-1 voucher. Tanken är att köpa till businessbiljett till barnet om det går att göra så?
10. Vad är det viktigaste för dig? Att resan blir av.
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej


Jag vore ytterst tacksam om jag fick lite hjälp.
 

Maja

Medlem
När jag försökte något liknande så fick jag till svar att jag ej fick köpa till en barnbiljett då barnet isf åker ensam och det var andra regler. Det kan dock ha ändrats sedan jag försökte för över 1 år sedan. Bäst är nog att ringa till Tallin och fråga.

Troligen behöver du 2 vouchers om du ska kunna boka alla på samma bokning, annars är det 1 vuxenbiljett du får boka separat.

Hittade tyvärr inga bra möjligheter när jag sökte via United. Var väldigt långa flygtider, med layover i Zürich på vägen ditt och tyvärr innan ditt önskade utresedatum också.

Hoppas någon annan är bättre på att hitta alternativ än vad jag var nu.

Lycka till!
 

agehall

Medlem
Då hade jag nog bara otur när jag ringde den gången. Tur att vi kunde dementera min felaktiga information så snabbt! :)
Det lät som att du försökte köpa den tredje biljetten med pengar - det går inte. Däremot brukar det kunna gå att boka den tredje för poäng och få allt i samma bokning.
 
Tack för svaren. Då får det bli varianten att köpa en vuxenbiljett (sep bokning) och sedan köra vuxen och barn på poäng.

Är det Uniteds sida som är bäst för att leta lediga poängresor?
 

filip23

Medlem
Tack för svaren. Då får det bli varianten att köpa en vuxenbiljett (sep bokning) och sedan köra vuxen och barn på poäng.

Är det Uniteds sida som är bäst för att leta lediga poängresor?

Beror på. Vissa kör United, vissa awardfares, expertflyer etc. Själv använder jag bara awardfares då jag tycker att det är så lätt att få en översikt på tillgängliga flighter och datum. Men det där är som sagt en smaksak.
 
Toppen