Senaste nytt

[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool

En fråga till proffsen här.

Jag har hittat en del F biljetter även när jag har 2 ADT så är dessa valbara.


Stämmer detta verkligen? Dvs är det sant att det finns 2 x F på FRA - LAX med LH tex?
Detta är nästa sommar.
 

EricT

Medlem
2.Klicka "Use Star Alliance Member Airlines".

Tyvärr är den gråmarkerad och går inte att trycka på för mig. Vad har jag gjort för fel? (Jag reggade just ett konto där)
 

Magino

Medlem
2.Klicka "Use Star Alliance Member Airlines".

Tyvärr är den gråmarkerad och går inte att trycka på för mig. Vad har jag gjort för fel? (Jag reggade just ett konto där)

Så länge man inte har några miles på sitt ANA konto går det inte att direkt trycka "Use Star Alliance Member Airlines" men det går att gå runt detta. Se inlägg nummer 5 i denna tråd av AHO
 

EricT

Medlem
Vilken guldgruva man hittat!

Jag hittade biljetter tor ARN-JFK med Lufthansa i Business samt First. Dessa kostade 120 000 miles. Se nedan:

Required mileage 120,000Miles


Total Price ***

Summary
Miles Tax/Fee/Charge
Adult 120,000Miles x 1
120,000Miles Adult ***
***

Betyder detta att jag kan ringa SAS/Eurobonus och boka denna resa för 120k miles? Kan de säga nej till det? (ursäkta amatörfrågorna men jag reser sedan många år bara med BA och måste nu bränna mina sista miles innan de går ut)
 

Magino

Medlem
Svar nej. Om du ska använda dig av EuroBonus poäng kommer en resa mellan Europa och USA i F kosta dig 145000 poäng. Den summa miles som du ser när du söker med ANA tool är så mycket miles som det hade kostat ifall du köper resan via ANA och använt ANA miles.
 

EricT

Medlem
OK, knepigt. Men hur mycket kostar det om man vill åka Lufthansa MUC/FRA- NYC i F?

Men de biljetter ana visar för 120k går alltsåatt boka via sas för 145k poäng? Så länge de syns på ana´s sida så finns dom även hos sas? Har jag fattat rätt?
 

Fredrik

Medlem
Det verkar erfarenhetsmässigt som att tillgänglighet finns men SAS har en egen poängtabell för såväl intjänande som för utnyttjande av poäng.
 

Magino

Medlem
Här kan du se vad det kostar att använda sig av flygbolagen inom Star Alliance när du bokar via SAS.

Bokar du en bonusresa endast med flyg som flygs av SAS gäller denna tabell
 
Toppen