Senaste nytt

Kampanj: Synsam, 12000 Eurobonus poäng

Mr Basic

Medlem
Blev nyfiken på denna deal då det gått 2 år sedan min senaste syntest/glasögonköp. Sagt och gjort så besökte jag Synsam för en mer noggrann genomgång av erbjudande och kostnad.
Jag har ett par enkelslipade glasögon samt ett par slipade solglasögon. Jag jämförde erbjudandet med vad mina 2 par kostat (läs kommer att kosta) över en treårsperiod då hyrperioden löper på 3 år och därefter får man köpa loss dessa för 66kr/paret (i mitt fall, kan kosta upp till 139kr/paret vill jag minnas).
Jag hann inte med dealen @Homer tipsade om men nu (under februari och kanske längre, hen som hjälpte mig visste inte) fanns en deal där det var halva priset på bågar, gällde dock ej solglasögonbågar. Det går däremot utmärkt att få solglas i vanliga bågar.
Mina 2 nuvarande par kostade 6000kr totalt sett över 3 år.
Med den enklaste slipningen (som jag har) kunde jag normalt välja vanliga bågar upp till 1500kr men nu under erbjudandet upp till 3000kr (50% off) utan att det påverkade månadskostnaden. För solglasögon gällde bågar upp till max 1500kr.
Valde 2x vanliga bågar för ca 2200kr/st samt ett par solglasögonbågar för 900kr. Med min slipning hamnade samtliga dessa par i den lägsta kategorien, totalt 199kr/mån för alla 3.
Detta gav då en totalkostnad på ca 7000kr över 3 år.
Har man (och ska byta) eller ska man skaffa glasögon kan det helt klart vara värt att kolla på detta erbjudande.
Börjar med en synundersökning och sen får vi se.... :rolleyes:
 

SvartMjolk

Medlem
Någon som hoppas på denna och fått poängen? Ser nu att de har andra kampanjer, men det står också att de inte går att kombinera. Hade varit trevligt att få 50% (dvs dyrare bågar inom abonnemanget) och dessa 12 000 poäng.
 

Mr Basic

Medlem
Någon som hoppas på denna och fått poängen? Ser nu att de har andra kampanjer, men det står också att de inte går att kombinera. Hade varit trevligt att få 50% (dvs dyrare bågar inom abonnemanget) och dessa 12 000 poäng.
Ska på synundersökning imorgon och ska gå till botten med det då. Då jag var där tidigare så gällde iaf abonnemangserbjudandet tillsammans med 50% på bågar (ej solglasögonbågar), dock tog jag aldrig upp eurobonuspoängen. Bättring imorgon och så återkommer jag.

Edit. Förresten så nämnde jag att jag fått erbjudande via SAS och då tog hen upp 50%-rabatten.

Kan man inte kombinera (SAS-erbjudandet och 50% på bågar) så är det inte intressant.
 
Jag fick 50% erbjudandet samt Eurobonus. De var inga problem. Fick mina tre glasögon för ett lägre pris än vad jag hade behövt betala för dem. Får se när poängen rullar in.
 

Mr Basic

Medlem
Frågade och enligt personalen går det inte att kombinera Eurobonusdealen (abonnemang plus 12.000p) med deras 50% rabatt på bågar (som @SvartMjolk säger). ”Det hade blivit fel” enligt hen som jag pratade med. MEN, när jag då signalerade att jag inte var så intresserad, vilket jag inte var, då visade det sig att det det fanns flexibilitet. Slutade med att jag signade upp för 2 år till en kostnad av 198kr/mån för 3 par, varav ett par solglasögon. Om man skall skaffa eller byta glasögon är detta värt att kolla på, oavsett eurobonuspoäng eller inte. Självklart påverkar slipning och val av bågar in i slutpriset.
Fick själv skriva in mitt eurobonusnummer.
 

Hubert

Medlem
Gick idag till lokala affären. Valde tre riktigt schyssta glasögon/solglasögon men när jag skulle kolla vad de skulle kosta i abonnemang och om det går att kombinera med halva priset-dealen insåg jag att jag gått till Klarsynt istället för Synsam... :(

Bestämde mig där och då för att hoppa över denna :D
 

Mr Basic

Medlem
Vill varna för en eventuell slamkrypare. Enligt erbjudandet ”få 12.000 eurobonuspoäng vid abonnemang från 199kr/mån”. Jag har 3 par för 198kr/mån (billigast möjliga). :rolleyes: Återkommer.
@Tobias Nilsson vad blev din månadskostnad och har du fått några eurobonuspoäng?
 
Hej,
Inte fått mina poäng än. Var i kontakt med SAS de sa att jag skulle få dem i denn vecka, så får se om man behöver jaga.
Mina kosta 380kr/mån. Ganska mkt pengar men för min del blev det samma pris för 3 par som de 2 paren jag hade tänkt köpa kontant annars.
 

Mr Basic

Medlem
Vill varna för en eventuell slamkrypare. Enligt erbjudandet ”få 12.000 eurobonuspoäng vid abonnemang från 199kr/mån”. Jag har 3 par för 198kr/mån (billigast möjliga). :rolleyes: Återkommer.
@Tobias Nilsson vad blev din månadskostnad och har du fått några eurobonuspoäng?
Citerar mig själv. :)
Erhöll 12000p utan krångel (trots endast 198kr/mån).
 
Hej,
Inte fått mina poäng än. Var i kontakt med SAS de sa att jag skulle få dem i denn vecka, så får se om man behöver jaga.
Mina kosta 380kr/mån. Ganska mkt pengar men för min del blev det samma pris för 3 par som de 2 paren jag hade tänkt köpa kontant annars.
Med skillnaden att du behöver lämna tillbaka dina 3 par efter två år då? (alt köpa loss dem)
 
Toppen