Senaste nytt

Premium Economy på British Airways

Hej alla,
Tänkte resa till Los Angeles i Juni över typ 2 veckor.
Har hittat ganska vettiga priser på British airways premium economy, ca 6000kr ToR.
Min fråga till er är om deras premium economy är vettig, eller om man ska lägga lite mer för SAS Plus?
Och även vilka platser som är bäst, är ganska lång.
 

sweflyer

Medlem
Tror det mest avgörande kanske är om du vill ha byte eller inte.
Bytet medger fler avgångar per dag, direktflyg är snabbare och kanske smidigare.
 

Concorde

Founding Member
Jag har mest öst ris över BA senaste åren då dom skurit ner och skurit ner.
Men i detta fall är det en no-brainer. Dom flyger sprillans nya A380 till LAX och denna Premium Kabin är riktigt trevlig. Åkte själv med fru och tre barn i höstas till MIA och det funkade utmärkt.
Du får samma käk som i business (två rätter att välja mellan dock) och du sitter på upper deck med gott om plats. Kan du knipa fönster är det guld.
För 6000 är det ett suveränt pris.
 

Ghoose

Medlem
Kapar tråden lite då jag satt med samma fundering men LHR-LAS i maj. Bra priser men i B747 och de bilder jag hittat på nätet visar inget som ser jätte trevligt ut. Någon som vet hur Premium Economy är på den rutten?
 

LarsCph

Medlem
Kommentar - PE har jeg ikke testet. Med Business i A380 fra LHR til LAX retur var ikke nogen videre positiv oplevelse, og jeg ville vælge noget andet med mindre det var en meget attraktivt tilbud. Der er ganske trangt selv på upper deck, sæderne er smalle og der findes ingen aflægningsplads ved en stor del af stolene. Servicen og maden var dog rigtig fin på den tur vi fløj.
 

AABack2ARN

Medlem
En nackdel med BA jämfört med SAS är att sträckan Sverige till och från London sker i ekonomi där tyvärr BA har skurit mest. Och så får du "äran" att flyga via London Heathrow med allt vad det kan innebära avseende strul och förseningar. Jag skulle personligen inte rekommendera BA i Business men Premium Economy tror jag är ett bra alternativ.
 
Jag hade valt SAS Plus framför BA's WT+. Stolarna är likvärdiga och likaså benutrymmet. På BA's huvudservering får du samma måltid som i CW men i övrigt är det samma servering (inkl drycker) som i WT. Hos SAS får du visserligen en måltid som mer motsvarar den som de i Go får men andra serveringen är bättre än det som serveras i Go. Loungeaccess på ARN och likaså fasttrack. Samt att du kommer fram snabbare då du med SAS flyger direkt medans du med BA behöver skumpa över till LHR i "no frills class" och med bytestid därtill.
 

Pho

Medlem
Jag hade valt SAS Plus framför BA's WT+. Stolarna är likvärdiga och likaså benutrymmet. På BA's huvudservering får du samma måltid som i CW men i övrigt är det samma servering (inkl drycker) som i WT. Hos SAS får du visserligen en måltid som mer motsvarar den som de i Go får men andra serveringen är bättre än det som serveras i Go. Loungeaccess på ARN och likaså fasttrack. Samt att du kommer fram snabbare då du med SAS flyger direkt medans du med BA behöver skumpa över till LHR i "no frills class" och med bytestid därtill.

Med tanke på att det står Lund som ort för Tobias, så är det ju troligt att han får skumpa upp till Arlanda för byte, så det är inte så uppenbart att det är snabbare och dessutom med risken att om något händer med SAS flighten så misstänker jag att det finns fler alternativ från Heathrow än Arlanda för ombokningar...
Men egentligen så var väl frågan mest om hur kvaliteten på WT+ vs. Plus är och där kan jag tyvärr inte bidra då jag inte rest med SAS på longhaul på många år.
 
Toppen