Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Axelzon

Medlem
Eftersom jag normalt alltid reser inom Europa i Economy eller i brist på biljetter i Economy Extra hade jag lite förväntningar på min resa hem från Bryssel till Köpenhamn igår då jag reste i Business Class.

Men jag blev aningen besviken, jo jag visste ju att det är Fransk Brut istället för Champagne.. Men eftersom jag var den ända som köpt business class biljett på denna sträckan sätter man fram Economy extra passagerare på rad 1, brevid mig, ja hela raden var full. Inga gardiner. Nåväl, fick maten på porslin.

Det konstiga var att Economy Extra gick över till Economy vid rad 5, och Economy cabinen var inte full. Kunde man då insället valt att sätta economy extra till rad 6 och ha business avskilt/separat (som man brukar ha) på rad 1?

Nu var ju detta en flight som var avverkad på 1 timma och 10 minuter pga medvinden.. Hade det varit längre hade jag nog sagt något på plats.

Tillägger att kabinpersonalen inte tog tillfället en ända gång att fråga om jag önskade något mer att dricka eller äta....

Axelzon
 

agehall

Medlem
Fyllde de hela raden? Eller fick du fortfarande blockerat mittsäte? Om de fyllde hela raden skulle jag definitivt ha sagt något.

AF låter ofta folk flytta runt i PE/C när boarding är avslutad så det blir så många lediga mittsäten som möjligt. Men de har ju samma service i C och PE.
 

Axelzon

Medlem
Som sagt, med tanke på den korta flighten tog jag det inte direkt, men skall dra ett mail och fråga om detta är normalt agerande från SK sida.
 

Senator

Moderator
Jag har haft samma sak mellan GVA-ARN:
1A och 1C var C
1D, 1E, och 1 F var Y+
Rad 2 och bakåt var M

Till skillnad från Axelzon, så var detta flyg fullt. Jag skrev till SAS, och fick ganska snabbt svar samt €50 i inflight kuponger som jag aldrig har använt :cool:
 
Toppen