Senaste nytt

Air China startar ny flyglinje från Köpenhamn till Peking (och annulerat)

Dr. Miles

Expert
Frågan är hur länge de kan köra med sin Dinkey Toy-business från Arlanda? Och varför?

Och en annan fråg är, varför Air China envist flyger med 3 kabin klass konfiguration till Stockholm?
Jag kan inte tänka mig en vettig människa betalar First class pris på denna rutt som flygs av gammal Boeing B777.

Det hade varit klokare om de körde samma stil som THAI gör på Bangkok-Köpenhamn/Stockholm. Alltså, sälja Business class stolar som Premium Economy och First class stolar som Business class.
 

Mikael

Medlem
Jag kan inte tänka mig en vettig människa betalar First class pris på denna rutt som flygs av gammal Boeing B777.
Jag har några bekanta (en kinesisk familj med alldeles för mycket pengar, som bosatt sig i Sverige). De flyger first på denna sträcka. Jag kollade upp priserna förut, 89K Sek t/r per person. Med detta pris, och med tillräckligt många nyrika kineser som inte förstår sig på att använda pengarna på ett vettigare sätt borde CA kunna tjäna en del på sin första-klass kabin.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har några bekanta (en kinesisk familj med alldeles för mycket pengar, som bosatt sig i Sverige). De flyger first på denna sträcka. Jag kollade upp priserna förut, 89K Sek t/r per person. Med detta pris, och med tillräckligt många nyrika kineser som inte förstår sig på att använda pengarna på ett vettigare sätt borde CA kunna tjäna en del på sin första-klass kabin.

Omedvetna resenärer alltså.. (jag vill gärna kalla dem medvetslösa dock. ;))
 

Roger J

Medlem
AHO:20433 skrev:
Och en annan fråg är, varför Air China envist flyger med 3 kabin klass konfiguration till Stockholm?
Jag kan inte tänka mig en vettig människa betalar First class pris på denna rutt som flygs av gammal Boeing B777.

Det hade varit klokare om de körde samma stil som THAI gör på Bangkok-Köpenhamn/Stockholm. Alltså, sälja Business class stolar som Premium Economy och First class stolar som Business class.

Det skulle dessutom vara ett klockrent upplägg med premium economy eftersom de säljer denna rutt ihop med SAS, då skulle ombordservicen vara hyfsat synkad...
 

Dr. Miles

Expert
Nu har Air China annulerat öppning av Beijing-Köpenhamn rutt som var planerad fr o m 2012-JUN-02. Vet ej om de kommer att öppna senare.

De har också tagit bort alla bokningar från GDS(biljettbokningssytem). Så om ni har bokat denna flight, det är nog bäst att ni kontaktar er resebyrå eller Air China.

Källa: airlineroute.net
 

Mikael

Medlem
Jag undrar varför? Det var inte länge sedan de annonserade denna rutt, och det återstår flera månader till start. Vad kan ha hänt på denna tid?
 

Gnopps

Medlem
Kom ihåg att du har rätt att bli ombokad till annat flygbolag om ditt flyg blivit inställt, skulle gissa att Air China försöker pracka på passagerare full återbetalning endast.
 
Toppen