Senaste nytt

American Express Platinum = Billigare Business class?

Hade själv Amex Platinum för ett antal år sedan men sa upp det, mycket p g a dålig valuta för pengarna. Vissa saker funkade ganska bra. Bokade t ex bord på en av de populärare jazzklubbarna i NYC utan problem. Andra saker sköttes sämre. Hade t ex inte status på HHonors, vilket utlovades men uppfylldes aldrig.

Om man redan har status på den/de hotellkedjor man brukar använda (och då finns det väl ett skäl till att man t ex har det på SPG och inte Hilton), loungetillgång via sin favorit FFP, etc så är väl frågan om det är värt något på marginalen. Jag tycker inte det, i vart fall inte för 5000 kr / år. När det gäller Amex är det mycket overpromise and underdeliver.

Fick nyligen en "personlig inbjudan" igen, men kommer tacka nej. Någon som lyckats få ner eller bort årsavgiften? I så fall kan det ju vara intressant.
 

Bamsefar

Medlem
Jag har precis sagt upp mitt AmEx Platinum. Man kan säga att kundtjänst försökte med en hel del erbjudanden. Gratis guld kort i ett år (förutsatt att du spenderar mer än 150.000 sek / år - vilket jag med råge gör), eller presentkort på någon tusenlapp.

Men att få bort / reducera årsavgiften verkar inte gå - det var dom benhårda på - så jag har dumpat AmEx Platinum.

Varför jag inte tar ut guldkortet ? Efter det att man stängde ned möjligheten att använda deras resebyrå som guld korts innehavare så har jag ingen nytta av guld längre, då just resebyrån är en av mina personliga favoriter som gett mig mycket tillbaka både vad gäller service och goa hotel osv. Finns en kille där som är rätt grym minst sagt!

Men att man spenderar mer än vad många tjänar före skatt per år, det räcker inte för att bjuda på årsavgiften....

Konstigt sätt att försöka behålla kunderna...
 

agehall

Medlem
Jag har haft glädjen att bli av med mitt bagage i exakt 49 timmar och fick då ekipera mig för 12 000 kr! Jag har ofta blivit försenad minst 2 timmar och har då köpt Cristal champagne på flygplatsen och en låda cigarrer. 2000 kr som plåster på såren att äta och dricka för i en sådan situation är inte fel. Satsar på att få ihop ett dussin Cristal till bröllopet (det står ingenstans i villkoren att du måste dricka ur den under förseningen) och har f n 3 st. :)
Jag tycker Amex försäkring är fantastisk. Biljett-och hotellpriser är däremot oftast skräp. Jag har i endast ett fall fått bättre villkor via dem än vad jag själv kan hitta på nätet alternativt förhandla mig till via hotellen.

Lyfter denna tråd igen: Skickar du in kvitto på detta till försäkringsbolaget, eller hoppas du på att de ska gå med på schablonbelopp?
 
Toppen