Senaste nytt

[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool

Lollet

Medlem
Jag har suttit och testat ANA för första gången nu. Jag söker biljetter ARN-HKG och skulle gärna åka Swiss, Lufthansa eller Austrian. Men jag får bara upp routings via BKK, IST eller Beijing. Vad gör jag för fel? :)
 

agehall

Medlem
Till att börja med, skit i ARN. Connections går alltid att fixa. Sök MUC/FRA/ZRH/VIE-HKG om det är så du vill flyga.
 

Lollet

Medlem
Lollet, vi sa ju åt dig att läsa igenom länkarna! Hem o gör din läxa!! ;)

Som agehall påpekar bör du börja med att finna plats på längsta sträckan, sen sök leg för leg.

Läs på! :p

Hehe har suttit och läst hela kvällen nu ;)
får nog fortsätta resten av veckan för att få ordning på det här pusslet :)
man blir väl knappast proffs på en dag.. Kul när man hittar verktyg att söka med iaf!
 

MarSecLtd

Medlem
Ännu en bra hemsida att ha i favoriter (ANAs). Frugan börjar titta snett på mig om kvällarna när jag sitter och svär framför burken vid självstudier. Tack för en bra guide
 

MarSecLtd

Medlem
Det är sant. När hon fick åka long houl med LX i C så var kommentaren " Varför skall vi gå av och bo på hotell? " Undrar hur det blir efter en F resa.
 

Agö

Medlem
Stort tack för tips om work-around. Mycket värdefullt. Reggade mig på ANA idag, testade först - gick inte. Gick in på bc.se. Sökte på ANA Tool, fick upp denna tråd. Vips - toppenlösning. Tack Dr. Miles !
 

Dr. Miles

Expert
Jag kopierar mitt inlägg från andra tråden så att det blir lättare att hitta denna tips.

Ett tips när man söker platser för bl a SAS 2-4-1 voucher.

Grundinfo: Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng? - BusinessClass.se

1, När man har kommit till Partner Flight Awards, klicka på "7-Day Availability (direct flights only)"

Screenshot20140312_5.png

2, Mata in flygplatskoder av städerna där SAS flyger direkt mellan dem.
Denna exempel visar Köpenhamn (CPH) och San Francisco (SFO).
Välj 2 vuxna och kabinklass: Business Class.

Screenshot20140312_7.png

3, Här kan du se resultatet.
Om du ser gul/orange färg på något av datumet då finns det 2 lediga platser i Business class.
Om du inte hittar något, kan du klicka på "Previous" eller "Next" och söka vidare.

Screenshot20140312_6.png

På det viset kan du söka 7 dagar åt gången och det går ganska fort.
När man har gjort många sökningar på en gång kommer CAPTCHA fram. Då är det bara logga ut och logga in igen.

Det verkar som ANA har implementerat CAPTCHA. Den visas när man söker award platser många gånger.

12907-artikel-guide-soekningstips-pa-anas-webbsida-screenshot20130120_1.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Bra tips med LH!
Jag har i nuläget 200 poäng hos ANA, så jag behöver ju inte göra några omvägar utan kan gå direkt in på Star Alliance Partner Award.
Men det var innan jag kom fram dit som det var lite nya länkar att passera. Sedan var det väldigt finstilt skrivet på länken "request partner award".
Men det kanske finns ett snabbare sätt då?

Jag svarar i denna tråd för att inte blir OT i andra tråden.

Det är bara 3 klickar för mig för att komma till "7-Day Availability (direct flights only)".
  1. Inloggning på ANA.
  2. Klicka på "Using Star Alliance Member Airlines"
  3. Klicka på "7-Day Availability (direct flights only)"
 

jumbooze

Medlem
Jag svarar i denna tråd för att inte blir OT i andra tråden.

Det är bara 3 klickar för mig för att komma till "7-Day Availability (direct flights only)".
  1. Inloggning på ANA.
  2. Klicka på "Using Star Alliance Member Airlines"
  3. Klicka på "7-Day Availability (direct flights only)"
Då står inte ditt saldo på 0?
För om man har 0 så behöver man klicka mera gånger, finns det webshop portal hos ANA för att få 1 mile?
 
Toppen