Senaste nytt

Malaysia Airlines övergår till Oneworld

Gnopps

Medlem
Jag fortsatte hoppas på Malaysia till Skyteam ända till slutet, grattis Oneworld! Undrar vad som nu händer med det djupa KLM-samarbetet. Börjar KLM istället med kommande Garuda eller China Airlines? Deras nav i Jakarta respektive Taipei ligger dock dåligt placerade för sydostasien men fungerar till Australien. Kanske KLM istället satsar på de kinesiska flygbolagen för anslutningar till sydostasien?
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Intressant diskussion om kvaliteten på bolagen inom allianserna. En annan fundering jag har (kanske ämne för en ny tråd?) är vilka etablerade bolag som står utanför allianserna och var dessa skulle kunna hamna. Tänker närmast på Emirates, Qatar och Etihad. Etihad har ju ganska omfattande code share med American Airlines, samt visst samarbete när det gäller intjäning och uttag av poäng som det verkar. Emirates har bl a JAL, Korean och South African som partners, medan Qatar har bl a ANA, Asiana och Lufthansa som partners. Åsikter? Välgrundade, eller vilda spekulationer:)
 

JacobGBG

Medlem
MH har jag bara goda erfarenheter av att ha flygit med så det känns positivt att de nu får en allianstillhörighet. Deras eget program Enrich Miles var helt uddlöst. För OW så innebär det här också ett riktigt bra lyft i Sydöst-Asien där Star dominerat länge.
 

Dr. Miles

Expert
Enligt denna news release om Malaysia Airlines, även Kingfisher Airlines blir medlem av oneworld nästa år. Det visste inte jag.

oneworld skrev:
oneworld brings together some of the best and biggest names in the airline business - American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malév Hungarian Airlines, Mexicana, Qantas, Royal Jordanian and S7 Airlines, and around 20 affiliates including American Eagle, Dragonair, LAN Argentina, LAN Ecuador and LAN Peru. airberlin and India's Kingfisher Airlines are both members elect, on track to join in early 2012.
 

Palazzi

Medlem
Ska bli intressant att se hur deras bonusprogram förändras...

Extremt starka kort som OW får inom 1-2år: Malaysian, Sri Lankan och Qatar.
 
Toppen