Senaste nytt

[Semi-live] Till Kalifornien i Swiss First och hem i Virgin Atlantic Upper class

Dina mat och dryckesval går exakt i linje med mina preferenser - kul att se :)

fråga, vad krävs för access till delta one ? det blev några timmar ser det ut som !

Ja, det blev nog 7-8 timmar fördelat på tre lounger.

För inträde i Delta One lounge krävs Businessclass-biljett på Delta, Air France, LATAM, KLM, Korean eller Virgin Atlantic

Last edited:
Åt inget ombord igår kväll. Flyget skulle avgått 22:30 men blev drygt en timme försenat. Åt mig mätt i loungerna istället och somnade direkt.

e8eba131a3994f35f1ee69c67513c95c.jpg

bdc25a01af89f8bd376fa98e02991a56.jpg

3ee6a27a988edb5bd0c15350435e0837.jpg

f1075e1bafb64d7e4ec413198d66aed1.jpg

Frukost

Åt inget ombord igår kväll. Flyget skulle avgått 22:30 men blev drygt en timme försenat. Åt mig mätt i loungerna istället och somnade direkt.

e8eba131a3994f35f1ee69c67513c95c.jpg

bdc25a01af89f8bd376fa98e02991a56.jpg

3ee6a27a988edb5bd0c15350435e0837.jpg

f1075e1bafb64d7e4ec413198d66aed1.jpg

Frukost

Virgin Atlantic ”coffin class”:

Jag visste vad som väntade och jag hade som sagt testat denna produkt tidigare. Och den är helt kass tycker jag.

Trångt

Väldigt liten plats för kudden när man ska sova

När grannen rör sig mot väggen skakar min säng/stol

Grannen på andra sidan nuddar mina fötter när han fixar med något

Väldigt lite förvaring

I sittande läge när man vill titta ut genom fönstret måste man vända sig nästan 180 grader. Och jag gillar att blicka ut genom fönstret när jag flyger. Kan göra det i timmar i vanliga fall.

MEN på de två flighter jag gjort med Virgin Atlantic har personalen varit väldigt bra. Väldigt bra service!

Definitivt Delta one-loungen.
Möjlighet att sitta utomhus
Väldigt bra service
Bordsservering i hela loungen
Väldigt bra utsikt över både rullbanor och apron

Men nu var det ganska lite folk. Om det blir trångt så får det avgöra vilken lounge jag väljer

Fina bilder! Vilken av dessa lounger på LAX tycker du bäst om?

Jag tyckte att maten i Virgin-loungen var väldigt god. Samt väldigt trevlig service! Men ingen utsikt.

Det enda jag åt i Air France-loungen var sötsaker. Så jag kan inte uttala mig om deras matutbud i övrigt. Har dock hört att det ska vara bra.

En intressant sak hos Air France var att damen inte ville ge mig inträde med enbart Virgin Upperclass-boardingkortet. Hon sa att hon bara kunde släppa in mig om jag hade guldkort - vilket jag hade, så det gick ju bra. Men jag blev väldigt förvånad.

Jag tyckte att maten i Virgin-loungen var väldigt god. Samt väldigt trevlig service! Men ingen utsikt.

Det enda jag åt i Air France-loungen var sötsaker. Så jag kan inte uttala mig om deras matutbud i övrigt. Har dock hört att det ska vara bra.

En intressant sak hos Air France var att damen inte ville ge mig inträde med enbart Virgin Upperclass-boardingkortet. Hon sa att hon bara kunde släppa in mig om jag hade guldkort - vilket jag hade, så det gick ju bra. Men jag blev väldigt förvånad.
Air France-lounge var väldigt bra när jag var där. Maten (made-to-order crepes) var väldigt god. Bartendern var också väldigt trevlig att samtala med, samt att han gjorde några väldigt goda non-alcoholic drinks. Vi kom in i den loungen med en SAS-business biljett.

Åker själv coffin class nästa år och tråkigt att höra om den hårda produkten. Läste lite rapporter om att dessa stolar ska vara lite bredare än de nya och därmed lite skönare att sova i, men det verkade ju inte vara fallet för dig. Men kul att servicen är bra!

Toppen