Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Intressant, har hittat en del liknande. Insurance4carhire verkar bara vända sig till UK just nu. Men det kan vara vägen att gå, verkar ligga på 30-40 euro för en vecka och täcka betydligt mer än vad kreditkorten gör. Nu är vi ju lite off topic här känner jag men tror att fler har nytta av denna diskussion. Annars vill jag fortfarande gärna veta om det finns något fiffigt sätt att göra banköverföringar via amexkortet, även om jag är ganska säker på att det är omöjligt...

Jag försöker betala en fet renoveringsfaktura, via Wise. Dock går betalningen inte igenom trots att jag har täckning på kortet.

Försökte ringa SAS Mastercard igår, för att se om de behövde godkänna ett enskilt större belopp. Gav dock upp efter mer än 2 h i kötid.

Har stått i cirka 30 min kötid nu igen och orkar snart inte längre idag heller.

Skrev även i säkra svar chatten, men har inte fått något svar efter två dagar där heller.

Går det att lösa på något smidigare / snabbare sätt?

Jag försöker betala en fet renoveringsfaktura, via Wise. Dock går betalningen inte igenom trots att jag har täckning på kortet.

Försökte ringa SAS Mastercard igår, för att se om de behövde godkänna ett enskilt större belopp. Gav dock upp efter mer än 2 h i kötid.

Skrev även i säkra svar chatten, men har inte fått något svar efter två dagar där heller.

Kolla i wise appen om du har begränsningar per dag eller transaktion

Kolla i wise appen om du har begränsningar per dag eller transaktion
Inte vad jag kan se. Tror det är mastercard det ligger hos.

Jag blir dock galen på dålig kundservice, igår sa mastercard över telefon att det är över 30 min kötid, men att det sedan är över 2 h utan att ens komma fram är inte okej. Verkar vara detsamma idag. Då får de ju vara snabba via chatten, men där levererar de inte heller.

Någon snabb lösning vet jag inte, men jag vill minnas att SAS MC har en gräns på 50k/köp oavsett kreditlimit. Du behöver förvarna om större köp.

Fast Wise räknas väl som kontantuttag, dvs 10k/dygn 20k/96 timmar eller vad försöker du göra?

har inte använt funktionen betala räkningar med kreditkort på länge, säkert två år minst då Billhop fanns.

Är relativt nära Diamant, bör sakna ca 5000 -7000 poäng när kvalperioden är slut så tänkte boosta spenden på amex/MC lite.

Vad gäller nu? Vilken tjänst använder folk?
Försökt läsa ifatt lite och ser Billo, men då slingar man via Klarna?

Eller Billkill och om man pröjsar mer än 10.000 i månaden så lönar sig medlemskapet för 99:- där man får ner Amex 1%?

har inte använt funktionen betala räkningar med kreditkort på länge, säkert två år minst då Billhop fanns.

Är relativt nära Diamant, bör sakna ca 5000 -7000 poäng när kvalperioden är slut så tänkte boosta spenden på amex/MC lite.

Vad gäller nu? Vilken tjänst använder folk?
Försökt läsa ifatt lite och ser Billo, men då slingar man via Klarna?

Eller Billkill och om man pröjsar mer än 10.000 i månaden så lönar sig medlemskapet för 99:- där man får ner Amex 1%?

Bilio för SAS MC och Betalo för AMEX är det jag kör när jag ”behöver”. Gör det så sällan så har aldrig satt mig in i Bill Kill.

Toppen