Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: EB
Flygbolag: AF/SAS
Kabinklass:C och Economy (i EU)
Avreseort: ARN
Destination: YUL (Montreal)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 65000 per person (2 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2600 sek
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): juli 2026
Bokad: sept/nov 2025
Hur hittades tillgänglighet: awardfares/sas sky team-hemsidan
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt:Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): online först sen 0 (!)

Sommarsemestern over there. Ett jäkla meck att hitta biljetter.. i September kryllade det med Virginplatser till LAS/JFK sen plötsligt försvann dessa över en dag i slutet av september. Så då ploppade Montreal med Air France upp på rätt datum. Bokade 2 bokningar t/r online a 2 personer st CDG-YUL.

Sen har jag bevakat arn-cdg men inga resor de datumen. Igår tänkte jag sista försöket innan ev. strul med nya poängregler och upp ploppade både dit och hem till CDG. Dock med mellanlandning i Europa. Lite surt men iaf genomgående biljett.
Väldigt bra och trevlig tjej som meckade runt och fixade feeder till/från arn på båda bokningarna för oss 4a. Hos såg flyg som inte awardfares eller sas egna såg (bättre tider).

ARN-AMS (SAS eco)
AMS-CDG (KLM eco)
CDG-YUL (AF C)
YUL-CDG (AF C)
CDG-AMS (KLM eco)
AMS-ARN (SAS eco).

map.jpg

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France
Kabinklass: Business class
Avreseort: AMS
Destination: SIN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel (retur bokat tidigare)
Antal poäng (per person): 56250 (Amex 2 4 1)
Skatter&avgifter (per person): 1661,-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 251224
Bokad: 251130
Hur hittades tillgänglighet: Award Fares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): -

Uppdatering här:
Det blir nog Tokyo först, har kvar bokningen till ICN också om något oväntat händer men lär avboka. Blir även NZ, köpt revenue SYD-NAN och bokat med Avios NAN-AKL får se om det släpps biz senare. Det är korta flygningar på 3-4h, får härda ut :(
Det dök även upp platser idag med JL F HND-SYD på precis rätt datum dock bara en plats så vi bokade in fru Emil123+infant där. Gamla kabinen tyvärr men slipper också ett 6.5h stopp i CGK.

GOT-CPH-HND - SAS - A350-900 biz+prem eco
HND-CGK - Garuda 777-300 biz
CGK-SYD - Garuda A330-300 biz
HND-SYD - Japan Airlines 777-300 First(!)
SYD-NAN - Virgin Australia eco
NAN-AKL - Fiji Airways eco
AKL-SYD - Ska bokas
SYD-CGK - Garuda - A330-300 biz
CGK-ICN - Garuda - A330-900 biz
ICN-CPH - SAS - A350-900 biz

Stillar mitt dåliga samvete för att sätta sambo+infant i prem eco på vägen till Tokyo med att fortsätta trixa med denna. Nu kom det ut First även på hemvägen (nästan) med JL. Dock gamla kabinen igen och krävs ett hopp GMP-HND+övernattning då flyget avgår 07:50 från HND men sambo var tydlig med att det inte gör något, F är F.

Får se om vi kan få till nya F kabinen någon av vägarna närmare inpå resan. Vågar själv inte riktigt åka F med Emil123 junior ännu då avstånden känns lite väl stora i de kabinerna så i håller oss i biz.

GOT-CPH-HND - SAS - A350-900 biz+prem eco
HND-CGK - Garuda 777-300 biz
CGK-SYD - Garuda A330-300 biz
HND-SYD - Japan Airlines 777-300 First
SYD-NAN - Virgin Australia eco[/B]
NAN-AKL - Fiji Airways eco[/B]
AKL-SYD - Air New Zealand - 777-300
SYD-CGK - Garuda - A330-300 biz
CGK-ICN - Garuda - A330-900 biz
ICN-CPH - SAS - A350-900 biz

GMP-HND - JL/ANA/KE - ska bokas
HND-HEL - Japan Airlines 777-300 First
HEL-GOT - Finnair - biz - ska bokas

Last edited:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business ut / premium eco hem
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 60.000/vuxen 30.000/barn (Fly Premium)
Skatter&avgifter (per person): 756:-
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Jan -26
Bokad: 251203
Hur hittades tillgänglighet: Award Fares
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): -

Maxflyt. Alert på awardfares plingande till i morse ca 8.15. Satt vid datorn vid tillfället och max 5 min senare va bokningen klar. 180.000p för 2 vuxna och 2 barn för biz ut och premium eco hem.

Vet inte exakt när släppet skedde (på samtliga avgångar mellan ungefär 10e Jan - 7e Feb) men vid ca 8.40 var det bara någon strö i biz kvar.

Bonusprogram: EB
Flygbolag: KLM/Delta/SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT/ LCY (open jaw)
Destination: LAX
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 70000 per person (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 201.31 GBP
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Aug 2026
Bokad: Dec 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 3

Hade först sett ut en annan rutt på returen, men första agenten som jag pratade med kunde inte se någon tillgänglighet alls på returen (LAX-DFW-LGA + EWR-CDG-GOT) och den andra agenten verkade obekväm med att boka leg-by-leg.. Nästa dag hade någon redan bokat EWR-CDG-GOT, så då fick jag hitta en ny rutt. Första samtalet började lovande med en agent som verkade van vid leg-by-leg. Han hittade alla flygningar tills vi kom till SLC-AMS-LCY, där det tog tvärstopp. HUACA och inledde nu med att be agenten hitta LCY-AMS-SLC-AMS-LCY, vilket inte var några problem Därefter kunde jag lägga till resten av flygningarna utan problem. En lärdom: Man behöver tydligen specificera vilken valuta man vill betala skatter och avgifter i innan agenten börjar söka. Agenten var rädd att tappa några av flygningarna om han skulle börja om så det fick bli i GBP den här gången eftersom jag ringde från UK. Därmed blev det 40 GBP per person i administrationsavgift.

Rutt:
SK GOT-ARN
SK ARN-LHR
KL LCY-AMS
KL AMS-SLC
DL SLC-LAX
DL LAX-SLC
KL SLC-AMS
KL AMS-LCY

Toppen