Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

ARN Clarion i morse sken solen
20251120_110457.jpg

Hilton-kopplingen till SLH öppnar en del trevliga möjligheter att bränna poäng :)
Constantia erbjuder utöver historiskt goda söta viner även trevliga omgivningar och bra boenden. Prova Hohenort Cellars om tillfälle ges.
Och riktiga hotell använder nyckel till rummen ;)

Attachments

• IMG_0250.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 55
  • IMG_0251.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 42
  • IMG_0252.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 40
  • IMG_0253.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 42
Stiliga bilder. Visst är det ett fd 'DDR-hotel'? Jag tittar ofta och gärna på MDR, ikväll visar de "Ein Kessel Buntes" från legendariska Friedrichstadt-Palast.
Yes, en kronjuvel i DDR-katalogen när DDRs förträfflighet skulle visas fram. Berlins näst största hotell (dock högsta) om jag inte missminner mig.

Interhotel Stadt Berlin (1970) med utsikt till „Fernmeldeturm 32“.
Genau! 5 postryttare till @rsimon

en kronjuvel i DDR-katalogen
Tack, då passar programmet "Ein Kessel Buntes" in i den kategorin. Här bodde också artisterna från väst. Ett otroligt påkostat och populärt program i DDR-Tv.
Specialprogrammet igår på MDR hade Jonny Hill, som gäst. Österrikisk artist med “Ruf Teddybär eins vier”, som en stor hit. Intressant när han berättade hur de "fick betalt" för sitt uppträdande. Inget vanligt gage kunde naturligtvis utbetalas. Däremot kunde han välja fritt från "Intershop", butik med endast västvaror och där DDR-medborgare inte hade tillträde.

IMG_8809.jpeg

Sheraton. Arabellapark, München.
Eller numer. Four Points Sheraton,
Uppenbart hänt en del sedan senaste gången jag bodde här.
Blivit mitt favvo-område. Men, brukar bo på Westin, stenkast bredvid.
Förvisso uppgraderad men……..,,

Nu tillbaks till glamourösa resarlivet.
Försenad fr start. Underhåll på S-Bahn så det blev mer försening och kaosbuss till pendeln som körde till stationen, Ordnung musß sein (my ass..)
Bussen sista ”benet” hoppade över en tur. 30 min extra kylslagen väntan.
Jamen vad fan håller man på för
Middag först vid 21.30.

Toppen