Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

CPH-HEL
Flögs med en liten CRJ-900. Maten kom på borden cirka 15 minuter efter att planet lyft, och därefter kom separat dryckesrunda några minuter senare. Som tidigare påpekats är det inte mycket mening med att ha dryckesmenyn online när planet inte erbjuder internet.
Maten i sig inte min favorit. Huvudrätten serverades kylskåpskall och jag hade tyckt bättre om den rumstempererad, särskilt purjon. Brickan dukades bort så fort jag var klar av den trevlige och uppmärksamma flygvärdinnan. Ingen tandpetare på brickan, det hade jag gärna haft.

1763352428237.jpeg

HEL-CPH
Jättebra frukost även om jag personligen hellre haft ostskivor än brie.

1763352659648.jpeg

Last edited:
Jag flög häromdagen UME-ARN i premium och hörde att värdinnan diskuterade att någonting skulle ändras i servicekonceptet den 1/12

Uppfattade dock varken vad som skulle ändras och om det endast var inrikes!
Någon som har koll?

CPH-HEL
Flögs med en liten CRJ-900. Maten kom på borden cirka 15 minuter efter att planet lyft, och därefter kom separat dryckesrunda några minuter senare. Som tidigare påpekats är det inte mycket mening med att ha dryckesmenyn online när planet inte erbjuder internet.
...
Det där har stört mig också.
Mest för att det är så tydligt att konceptet är planerat på molnfri höjd. Det känns som hela business är konstruerat utifrån en enhetlig flotta som till 100% är 3+3 så att mittsäte kan blockeras, med riktiga kök och Wifi, som flyger på rutter som är minst 1,5 timme. Och sedan släpar man med sig en flotta av ATR, CRJ, Embraers som under all överskådlig framtid kommer att ha svårt att leverera enligt planen.
Lite 80-20-regeln: Äh va f-n, blir det rätt i 80% av fallen kan vi strunta i 20%.

Det där har stört mig också.
Mest för att det är så tydligt att konceptet är planerat på molnfri höjd. Det känns som hela business är konstruerat utifrån en enhetlig flotta som till 100% är 3+3 så att mittsäte kan blockeras, med riktiga kök och Wifi, som flyger på rutter som är minst 1,5 timme. Och sedan släpar man med sig en flotta av ATR, CRJ, Embraers som under all överskådlig framtid kommer att ha svårt att leverera enligt planen.
Lite 80-20-regeln: Äh va f-n, blir det rätt i 80% av fallen kan vi strunta i 20%.
Vad menyn så har man faktiskt tänkt. Det går att scanna QR-koden och läsa menyn även om man inte är uppkopplad, förutsatt att man har appen installerad.

Toppen