Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2025

Hej från SAS loungen nedervåningen på Kastrup. Nästa destination blir Seoul i SAS Business.
Det fick bli en julöl här.
IMG_1775.jpeg

Hej från Korean Lounge Seoul Incheon terminal 1 vid gate 28.
Här hade de inte mycket jag gillar till frukost.
Fast finns det inte något annat ätbart så finns det iallafall ägg nästan överallt.
Här fanns det kokta ägg, jag tror de var te kokta för vitan var brun men smakade bra.
Det en rostbrödskiva smör och majonnäs så har man en ok äggmacka. Kaffe , god apelsinjuice och yoghurt fanns också.
Ölmaskin vin och whisky finns också det det får vara just nu.
Nu ska jag prova China Eastern loungen ute på satelliten vid gate 115. Hoppas jag kommer in. Sedan blir det B787 Vietnam airlines till Saigon i business.
IMG_1783.jpeg
IMG_1784.jpeg

Edit: Det gick inte att komma in i China Eastern loungen trots EBG.

Last edited:
Hej från Lotus lounge på SGN Ho Chi Minh ity. Det var en bra flygning med Vietnam Airlines i en B787-10 hit från Seoul.
Mycket bra mat och dryck med Oxfilé på menyn bland annat.
Det kändes nästan lite första klass när jag fick flera glas champagne och riesling vin innan vi lämnade gaten.
IMG_1785.jpeg

Det här loungen var trevlig med bra utsikt och hyfsat utbud.
Nu blir det Vietnam Airlines A321 Business klass till Kuala Lumpur.
Lustigt att man flyger västerut men får ställa fram klockan en timme där.
IMG_1786.jpeg
IMG_1787.jpeg
IMG_1788.jpeg
IMG_1789.jpeg
IMG_1790.jpeg

ARN SAS Loungen E piren väntar på SK1409 till CPH
Måste säga att SAS lounger på ARN är nog en av de bästa i Europa, förutom LH First
Idag serverades som varmmat Potatismos och köttbullar, klockan 18.00 kom det ut ostbricka med tillbehör
En herre tog enbart Hallans fläder och öl, har jag fördomar om jag tror han är dansk?
IMG_2554.jpeg
IMG_2555.jpeg
IMG_2556.jpeg

Toppen