Fredah
Medlem
Nu när vi är inne på Joel så tycker jag det är lite kul att SAS ändå låter honom "kritisera" genom att klaga på att det inte finns en direktlinje LAX-ARN.
Och Alica Wikander fick en Oscar för sin medverkan i en film som hette "The Danish Girl".... För övrigt har Danmark 16 vinster och Sverige 35 så 400% är lätt överdrivet. På den manliga sidan är Viggo nominerad 3 gånger för ledande roll och Max von Sydow har som ende svensk blivit nominerad en gång för en ledande roll. Innan Alicia Wikander van var det Ingrid Bergman 1974 så det var 41 år emellan men visst, Sverige har 4 skådespelaroscar och Danmark ingen. Dock är tre av dem Ingrid Bergmans och hon är inte längre med oss. När det gäller bästa utländska film så har Sverige 3 och Danmark 4 och den senaste segern var 2020 medans Sverige inte vunnit sedan Ingemar Bergman vann 1983.Se andra inlägget du citerade. Har aldrig pushat för Joel.
Men kan bjuda på ett namn som senaste 10 åren har en oscar, Alicia Vikander. Nämn en dansk?
Ska man gå på historiska personer så blir det en svår match för Danmark att vinna...
Klockrent!Skönt svar på SAS reklamen av Widerøe

Reklamen när de sågade allt skandinaviskt, den var en katastrof utan dess like som många hatade (inkl. undertecknad). Skönt att man tar fram att vi faktiskt har saker att vara stolta över! Bra reklam!Jag reagerade faktiskt när jag såg SAS nya kampanj “We are Scandinavia”. För bara ett par år sen hette det ju “Nothing is truly Scandinavian”.
SAS är danskt. Och mer holländskt och franskt än svenskt. Hur vi än försöker låtsas som något annat (inklusive att förbjuda oss att nämna det).Nu gnäller danskarna över att det är en svensk och inte en dansk som är ansiktet utåt i kampanjen. Vilket trams! Helt otroligt! Danskarna har redan fått hubben, flest linjer, kommer att få en flagship lounge... Nej, det ska vara en dansk i reklamen också... Sluta gnäll! Jösses vad irriterad jag blir.
![]()
SAS hylder Skandinavien med ny kampagne – men hvor blev det danske islæt af? - InsideFlyer DK
SAS har netop lanceret en ny brandkampagne under titlen “We’re proud to serve the toughest crowd”, som bygger videre på det eksisterende koncept “We Are Scandinavia”. Kampagnen har til formål at styrke SAS’ premium-positionering og fremhæve selskabets skandinaviske identitet – denne gang med den...insideflyer.dk
SAS regelbundna nyemissioner under 2010-talet är nog det som var mest likt ett pyramidspel.SAS är danskt. Och mer holländskt och franskt än svenskt. Hur vi än försöker låtsas som något annat (inklusive att förbjuda oss att nämna det).
Sverige gav bort det prestigefyllda varumärket, jobben och hubben till danskarna eftersom det var på modet under ett par år att dissa flygindustri och hylla gröna pyramidspel. Hur mycket det än smärtar så är det bara att inse att det är så det är.