Det danska folket äger ju en del av SAS. Svenskarna äger inte något alls i bolaget. Så jag skulle inte säga att danskarna ”fått” något, de har faktiskt betalat för det. Och som ägare är det ju inte helt orimligt att tycka att reklamen borde haft en dansk och inte en svensk… att det blev en svensk tror jag är pga huvudkontorets läge i Frösundavik med stort antal svenskar. Om/när ägarna väljer att flytta HQ till Danmark (vilket Sverige som sagt inte har nåt att säga till om) så blir det nog också enbart danskar i de stora kampanjerna!Nu gnäller danskarna över att det är en svensk och inte en dansk som är ansiktet utåt i kampanjen. Vilket trams! Helt otroligt! Danskarna har redan fått hubben, flest linjer, kommer att få en flagship lounge... Nej, det ska vara en dansk i reklamen också... Sluta gnäll! Jösses vad irriterad jag blir.
![]()
SAS hylder Skandinavien med ny kampagne – men hvor blev det danske islæt af? - InsideFlyer DK
SAS har netop lanceret en ny brandkampagne under titlen “We’re proud to serve the toughest crowd”, som bygger videre på det eksisterende koncept “We Are Scandinavia”. Kampagnen har til formål at styrke SAS’ premium-positionering og fremhæve selskabets skandinaviske identitet – denne gang med den...insideflyer.dk
Nja, de hade nog valt Mads Mikkelsen. En fd. Bond-skurk som ansikte för SAS hade varit coolt.Blir fint med ett danskt ansikte utåt som ingen känner igen, Danmarks största export är en dansk viking som blev household pga en svensk uppfinning
Lycka till Danmark!
Hur många miljarder genom åren har inte Sverige pytsat in för att rädda SAS? Danmark fick en stor ägarandel för en spottstyver. Tråkigt vi inte behöll vår ägarandel.Det danska folket äger ju en del av SAS. Svenskarna äger inte något alls i bolaget. Så jag skulle inte säga att danskarna ”fått” något, de har faktiskt betalat för det. Och som ägare är det ju inte helt orimligt att tycka att reklamen borde haft en dansk och inte en svensk… att det blev en svensk tror jag är pga huvudkontorets läge i Frösundavik med stort antal svenskar. Om/när ägarna väljer att flytta HQ till Danmark (vilket Sverige som sagt inte har nåt att säga till om) så blir det nog också enbart danskar i de stora kampanjerna!
Nu var det inte vem dom hade valt utan mer vad som är det kändaste, för det kommer ju inte mycket vettigt från det där landet.Nja, de hade nog valt Mads Mikkelsen. En fd. Bond-skurk som ansikte för SAS hade varit coolt.
Nja, de hade nog valt Mads Mikkelsen. En fd. Bond-skurk som ansikte för SAS hade varit coolt.
Skulle vilja påstå/tycka motsatsen med Mads, han har väl högre igenkänningsfaktor än Joel iom alla blockbusters han varit i senaste åren medan Joel mer eller mindre tagit paus? Tycker dock Joel gjorde det bra, reklamen var bätter än den förra!Nu var det inte vem dom hade valt utan mer vad som är det kändaste, för det kommer ju inte mycket vettigt från det där landet.
Vet inte hur mycket Mads Mikkelsen är att promota något med, coolhetsfaktor=hög, igenkänningsfaktor=låg.
Ska man slå sig ut på den internationella scenen och vi pratar historiskt stora så finns det en aningen fler svenska personer att stoppa in i en reklamfilm.
Sverige har väl 400% fler oscarstatyetter än vad Danmark har.
Men jag kan hålla med om att en bakfull Mads Mikkelsen hade varit en fin representant för mitt SAS jag vill ha![]()