Vilket dilemma.
Av vad jag bara kan läsa mig till är det gränsfall om flyget ens går dit.
Virgin Atlantic har upprättat flexibla ombokningsreglar fram till 10 nov. TUI har ställt in samtliga resor fram till 4 november (åtminstone).
Hundratals med semestrande personer som väntar på att få flyga ut i landet.
Elen bitvis avstängd.
Allt detta talar väl för att ställa in/boka om MEN samtidigt pekar ju ”allt” på att det bör öppna upp igen om ca en vecka precis när din syster ska åka - men det är ju vad de/ ”man” tror idag.
Även när det öppnar upp får man nog räkna med att allt inte är ”up and running”.
Hur ser avbokningsreglerna ut och hur flyger de? Tänker att det också är en avvägning i när man kan avboka vs att bli ”tvångsombokad”.
Beroende på hur svårt de har med att få semester vid annat tillfälle (framförhållning etc) kanske man kan boka resan om till alternativ semester (Florida, Cancun, Aruba edyl)? Flygbolaget borde vara lite mer vänligt inställd till ändrad destination i det här fallet tänker jag. Borde inte vara de enda som vill boka om heller.
EDIT - läser att borgmästaren i just Montego Bay kallar staden ”devastated”. BBC påstår att delar av Montego Bay liknar ett brunt träsk. Finns även före/efter bilder.
Därför skulle jag nog försöka boka om destination.