Senaste nytt

Inbjudan till Lucia i London?

jsn

Medlem
Har någon sett eller hört något om det blir Luciatåg i London i år? Jag har inte gjort det, men jag gissar att EBG inte får något erbjudande...

Har någon sett eller hört något om det blir Luciatåg i London i år? Jag har inte gjort det, men jag gissar att EBG inte får något erbjudande...

Kom på mail nu. Jag är EBD, vet inte om det också kommer till EBG.

IMG_1502.png

Tyvärr är jag i London helgen innan, så har inte möjlighet att vara med på detta i år heller.
Det var trevligt när de under ett par år även hade Luciakonsert för EBD i Stadshuset i Stockholm, men det lär ju ha varit avsevärt dyrare, så förståeligt om de inte erbjuder det.
(Iofs så hade de väl en julkonsert strax söder om Stockholm för ett eller två år sen kom jag just ihåg nu).

• Gilla
Reactions: jsn
Brukade tidigare år som EBG få inbjudan men inte fått senaste två åren, verkar vara enbart EBD. Synd men å andra sidan brukar jag alltid inse där när ambassadören håller sitt tal och prästen kommer upp att över själva luciatåget och sången, så är kvällen 40% segt dravel.

Får man fråga vad som gör detta värt? Är det så fint? Luciatåg och kyrka i London... Känns inte värt 7-10 000 vilket blir kostnaden med Londons galna priser på allt. Går ju inte att köra denna över dagen. Det hinner man ju inte.

En bra ursäkt att åka till London ;)
Och faktiskt få se ett ordentligt luciatåg i verkligheten, i pampig miljö.
Då luciatågen alternerar mellan den protestantiska förstakyrkan och den katolska förstakyrkan så går inte gosskörerna av för hackor, det är väldigt vackert, skört och sprött. Och sedan släcks kyrkan ner och luciatåget kommer in och kör en full föreställning. Iaf jag tycker det är väldigt vackert.
Sedan kan jag hålla med om dösträckorna mellan sångerna, men det är en del av paketet. Ungefär som TopGun - suverän i luften men tramsig och platt på backen ;)

Toppen