Senaste nytt

Positivt överraskad med Austrian Airlines

Åkte Arlanda - Wien med Austrian Airlines i ekonomi, inget speciellt. Gratis vatten och trevlig personal.
Vidare med Austrian Airlines i ekonomi från Wien till Las Palmas också här mycket trevlig personal. Tre serveringar.....
1. Dryck: Kaffe/te, vatten, olika läsk, öl, rött/vitt vin.
2. Stor varm baguette (god) och dryck enligt ovan.
3. Dryck enligt ovan.
Så långt kanske inte så konstigt på en 5 tim flygning, men allt var gratis! Mycket trevlig överraskning!

Åkte Arlanda - Wien med Austrian Airlines i ekonomi, inget speciellt. Gratis vatten och trevlig personal.
Vidare med Austrian Airlines i ekonomi från Wien till Las Palmas också här mycket trevlig personal. Tre serveringar.....
1. Dryck: Kaffe/te, vatten, olika läsk, öl, rött/vitt vin.
2. Stor varm baguette (god) och dryck enligt ovan.
3. Dryck enligt ovan.
Så långt kanske inte så konstigt på en 5 tim flygning, men allt var gratis! Mycket trevlig överraskning!

@Anna Heijbel
Trevlig rapport om en resa som du upplevde possessivt.
Jag har rest med Austrian några gånger då i Business, tycker de är bra även där
Mellan ARN-VIE serveras det varm omelett på riktigt porslin, alltid trevlig kabinpersonal.
I fredags reste jag med Austrian ARN-VIE-SOF
På resan ARN-VIE serverads det omelett, resan VIE-SOF som tar ca 1 timme serverads det var crepes som innehåll smakrik ost.
I bland så har Austrian mycket bra priser i Business i vissa fall runt 2500-3000SEK tur och retur mellan ARN-VIE
@rsimon brukar ha koll på dessa kampanjer och lägger ut det här på BC

Bilden är från flygningen VIE-SOF
IMG_2607.jpeg

Austrian är vanligtvis väldigt bra att ha att göra med. De har lite gamla plan och det kan bli trångt på longhaul i business pga detta. Men vanligtvis gott och trevligt. Det är inte så ofta man får nöjet att resa med mellanbarnet i Lufthansa familjen eftersom deras longhaulflotta är så liten.

Men, de har lyckats att inte få med mitt bagage en gång på en resa ARN-VIE. Det kändes rätt pinsamt. Och det tog så lång tid att få väskan från Arlanda att de skickade den direkt hem till mig igen. Och sen bråkade de om ersättningen för inköp av nödvändigheter som underkläder och sånt.

Jag gillar också Austrian, de 3 senaste gångerna jag har flugit med dem (intra-Europa) har de överbokat och uppgraderat mig till businessclass. Senaste gången hade de inte lastat tillräckligt med mat, men jag fick ändå champagne som tröst (och sedan ville en annan passagare inte ha mat så jag fick mat i alla fall).

Austrian är lite som Österrike i stort - gammaldags men pålitligt. Maten i business känns som en motpol till SAS med kött, sås och potatis i stadiga portioner. Har inte sett någon champagne intra-Europa på senare tid utan bara lokal sekt.

Austrian är ett av mina favoritbolag. Dock är deras lounger (bara testat senator, men förutsätter att business inte är bättre) intra-schengen i VIE bedrövliga.

Bara flugit longhaul business en gång med dom, men kaffet till frukost är det godaste jag druckit på ett flygplan

Du glömde berätta om deras kaffedesserter med glass på longhaul...

Om man är laktosintolerant ska man inte glömma packa sina laktaspiller. Tips från coachen...

Austrian är ett av mina favoritbolag. Dock är deras lounger (bara testat senator, men förutsätter att business inte är bättre) intra-schengen i VIE bedrövliga.

Bara flugit longhaul business en gång med dom, men kaffet till frukost är det godaste jag druckit på ett flygplan
På VIE har Businessloungen ett tyst vilorum med sängliknande schäslonger. Det har märkligt nog inte Senatorloungen. Kunde inte se någon direkt fördel med Senatorloungen, förutom att personalen lägger upp varm mat till dig istället för att du får ta den själv. Det är den enda skillnaden jag märkt av iaf.

Toppen