Senaste nytt

SAS Webshopping

Samma med min Hallon tidigare i år. Löste sig snabbt efter mailkontakt.

Signade upp för både Greenely och Hello Fresh idag så borde trilla in 13000 poäng + 2600 nivå om 12 veckor.
Kikade runt i Greenely-appen och såg att man använder PayEx för fakturering. Det borde väl betyda att man inte kan använda Betalo för att betala den?
En klar nackdel från Tibber som genererade ca 2000-2500 poäng varje år. Dock var det ju rätt bra kampanj med 10000 poäng så ska inte gråta FÖR mycket. :)

Står heller ingenting i villkoren punkt 9 (betalning) om att PayEx används, men efter en Googling kunde jag se: Från och med juni 2023 byter Greenely faktureringspartner till PayEx

Kanske bra för någon att veta om INNAN man signar upp sig.

Det verkar att de har ändrat med vilket datum poängen bokförs hos SAS från online shopping.

För mina tidigare köp (typ upp till juli 2025) har jag oftast (med några undantag) fått poängen hos SAS med datumet när den krediterades (ca 30-50 dagar efter köpet). Men för alla mina köp nu i september har poängen bakdaterats till datumet när köpet gjordes (men poängen krediteras fortfarande ca 30-50 dagar efter köpet).

Det kan vara viktigt att veta, speciellt om man även får nivåpoäng för köpet.

Jag hoppades på att alla mina köp i september kommer att hamna på den nya kvalificeringsperioden (Okt 2025-Sept 2026), men de hamnar nu i den gamla perioden istället, där de inte gör så mycket nyttja. :p

Märkt detta också sista tiden när jag sett saldot öka men inte sett varför i början på aktivitetslistan, utan fått scrolla ner och då hitta "gamla" köp.
Dock verkar Amazon segat till sig. Förutom rullade det in i jämn takt men inte ett enda köp sen september och framåt har flyttats från Poäng på väg till faktiska poäng.

Toppen