Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Även mina kom in i augusti. Men löser dom inte tidigare poäng är det inte omöjligt att man bör kunna se det som ett avtalsbrott från Amex sida? Har inte läst avtalet man ingick vid tecknande av kortet, men det är uppenbart att konsumenten inte fått 100% av tjänsten de betalar dyrt för.
 
Jag har precis samma problem. Juni och augusti saknas, men juli fungerade bra.
Kopia av mitt problem. Har mejlat, ringt och chattat med AMEX helt utan resultat. Chattade senast med dem i morse, det tog längre tid att legitimera sig än att beskriva ärendet. Har även ringt SAS utan att något har hänt.
 
Kopia av mitt problem. Har mejlat, ringt och chattat med AMEX helt utan resultat. Chattade senast med dem i morse, det tog längre tid att legitimera sig än att beskriva ärendet. Har även ringt SAS utan att något har hänt.
Jag har ringt dem några gånger, senast idag. Ärendet är eskalerat (samma besked som tidigare om juni-poängen) och ärendet ska vara löst inom två veckor. Återstår att se vad som händer.
 
Jag har inte fått några level-points ännu. Varit i kontakt flera ggr med Amex som påpekat att det tar 7-10 dagar att lösa ärendet. Har även kontaktat SAS som skjutsat mig tillbaka till Amex. Med tanke på hur mycket man betalar för Amex Elite är det enligt mig ganska märkligt att de inte kan lösa saker som dessa.
 
Jag har inte fått några level-points ännu. Varit i kontakt flera ggr med Amex som påpekat att det tar 7-10 dagar att lösa ärendet. Har även kontaktat SAS som skjutsat mig tillbaka till Amex. Med tanke på hur mycket man betalar för Amex Elite är det enligt mig ganska märkligt att de inte kan lösa saker som dessa.
Ja, och efter så lång tid och för så många dessutom...
 
Saknar nivåpoäng för augusti. Ska man sitta lugn i båten? Det verkar ju ändå inte hända något när man kontaktar dom?
 
Inte fått nivåpoäng sedan april.
Svaret detsamma -Vi har haft problem, löser sig inom två veckor.

Några här redogör för att ni fått poäng, vad har ni sagt/gjort för att nå framgång?
 
Plötsligt händer det! :)

Vi har nu sett över ditt klagomålsärende gällande dina nivå-poäng.

Vi på klagomålsavdelningen har i enlighet med detta ärende förstått att du dessvärre inte mottagit dina nivå-poäng korrekt för juni 2025. Vi på American Express önskar i första hand beklaga att du inte mottagit dina nivå-poäng korrekt och vi hoppas att det hela inte ställt till det allt för mycket för dig som kund.

I samband med detta ärende har vi varit i kontakt med SAS som nu bekräftat att ditt Eurobonus-konto tilldelats med dom saknade 1 397 nivå-poängen. Poängen har även bakdaterats till det datum som poängen var menade att registreras på från början, vilket innebär att du idag har den status hos SAS som du är berättigad. Vänligen notera att nivå-poängen endast reflekteras på din status och kvalificerings-räknare hos SAS, och inte syns som en överföring från oss.

Vi beklagar verkligen omständigheterna avseende det hela och har därför lagt till en kompensation på ditt konto om 5.000 Eurobonus-poäng. Kompensationen kommer att vara synlig i din AmexSE app inom 48 timmar och sedan flyttas över till SAS vid din nästkommande autosweep tillsammans med månadens intjänade poäng.
 
Toppen