Senaste nytt

Hilton - ännu en devalvering

Milaidhoo är också adults only (8år+) tyvärr :( Hade tagit den direkt annars då det ingick frukost+dinner+transfer vi första award-släpper.

Vi var väldigt nöjda, vi åt room service 6/7 nätter pga barn men den var mycket bra. Är ju lite mindre resort men känns exlusivt. Tjatade till mig upgrade sista 2 dagarna till Beach villa vilket var skönare ur barn-perspektiv, närmare pool/stranden och större.

Frukost fanns a la carte som man kunde ta oebgränsat ifrån, mindre men helt ok urval på buffen. Lite random matbilder, mest frukost men steak sandwich, nasi goreng och lite annat. Burgare för 85 usd :)
Ser riktigt trevligt ut. Tack för rapporten! Väntar bara på sista poängen så ska jag boka in nätterna.

Hur gjorde ni med flygen? Hittar awards med Skyteam, Virgin Atlantic men främst ekonomi. Finns biz vissa datum men dock i deras läskiga "coffin class". Blir alltså då ARN-LHR-MLE. Dock så verkar de med biz availability vara krånligare (married segment tror jag) så att man måste flyga AMS-LHR-MLE (med lång mellanlandning) och därpå lägga till ARN. Har funkat för mig förut att ta bort ett stopp, så kanske värt att försöka.

Ja Hilton Kuala Lumpur kostar nu 35000 poäng , tidigare 25000.
Fast PJ Hilton kostar fortfarande 15000 poäng. Det billigaste Hilton med lounge jag känner till. Ganska nyrenoverat dessutom .

Ja Hilton Kuala Lumpur kostar nu 35000 poäng , tidigare 25000.
Fast PJ Hilton kostar fortfarande 15000 poäng. Det billigaste Hilton med lounge jag känner till. Ganska nyrenoverat dessutom .
Kan du berätta lite mer om PJ Hilton? Frukosten, pool(er), vad finns i loungen, varm mat på happy hour, omgivningarna? Hur tog du dig dit från KL?
Tack på förhand.

Kan du berätta lite mer om PJ Hilton? Frukosten, pool(er), vad finns i loungen, varm mat på happy hour, omgivningarna? Hur tog du dig dit från KL?
Tack på förhand.
Jag kan berätta mer om 10 dagar då jag har 4 nätter inbokade där. Från flygplatsen är det bäst att ta taxi dit . Hotellet ligger drygt 5 minuters gångväg från närmaste LRT station så det är en möjlig väg till och från KL centrum. Det finns en pool som är hyfsad med man hör bilarna från federal highway bredvid. Rummen är fina. Loungen är stor med hyfsat utbud även om KL Hilton är bättre men för 15000 poäng cirka 700 kronor är det mycket bra. 550 kronor om man bokar 5 nätter.

Last edited:
Tack på förhand.

Jag skrev detta i annan tråd:
Jag bodde där några nätter förra året! Fint och fräscht och trevligt att promenera omkring utanför hotellet.

Smidigt att ta sig med Grab, och utmärkt för ert syfte, då det ligger relativt nära KLIA.

Frukosten på hotellet var bra, och jag trivdes där för några dagars remote work.

Det är dock ett torrt hotell. Så är alkohol viktigt så välj annat hotell.

Jag valde att käka frulle i stora restaurangen pga utbud, ska tilläggas.
Poolerna var hyfsat trevliga, men mindre än vad jag förväntade mig på ett sådant hotell.

Toppen