Senaste nytt

Amex Centurion-förmåner

Fick nyligen en inbjudan till Centurion och tänkte kolla här om någon tycker det är värt det? Är inte så taggad efter att ha läst på lite, men kan väl vara kul med lite överdådigt skit :p

Fick nyligen en inbjudan till Centurion och tänkte kolla här om någon tycker det är värt det? Är inte så taggad efter att ha läst på lite, men kan väl vara kul med lite överdådigt skit :p

Såvida man inte har ett väldigt speciellt resemönster (exempelvis pendlar ARN-FRA) så blir det nog svårt att få ihop en kalkyl där man får ut mer värde i kronor än man betalar för kortet. Men om andra värden får styra så är det naturligtvis upp till var och en vad man värdesätter.

Såvida man inte har ett väldigt speciellt resemönster (exempelvis pendlar ARN-FRA) så blir det nog svårt att få ihop en kalkyl där man får ut mer värde i kronor än man betalar för kortet. Men om andra värden får styra så är det naturligtvis upp till var och en vad man värdesätter.
Vad jag har hört från bekanta (detta var några år sedan) är en anledning till att skaffa centurion att man i princip inte har något limit. Användbart om man gör väldigt stora utlägg, vilket blir svårt med exempelvis platinum eller elite. De extra poängen kan definitivt ha ett större värde än kostnaden för kortet

Min uppfattning är att värdet att ha kortet urholkas år för år. Att jag har kvar kortet beror mycket på möjligheten att besöka FCL med LH-biljett. Andra ser säkert andra fördelar. Ska man shoppa sjusiffrigt och inte gör det dagligen, bör man ringa Amex innan även med Centurion…

Någon som har erfarenhet av meet & greet?

”The service may vary between airports (50 selected destinations around the world).

Centurion Members are:
Greeted at their arrival gate
Accompanied through fast-track Customs”

Toppen