Senaste nytt

Fullbokade hotell i Köpenhamn och Malmö

Nu i veckan Tis till Ons var alla hotellrum slut hos Scandic i både Köpenhamn och Malmö, samma hos Strawberry både Köpenhamn Malmö Helsingborg , även "lågpriskedjorna" Cabinn och Wakeup hade inga rum , när jag tittade på bookingdotcom hade de ett rum för 4000 sek på Quality Wiew i en kategori med våningsängar , dokk har jag aldrig sett ett sånt rum i Strawberrys app
Märkliga är om det inte finns rum i Strawberrys app och booking har rum ...

Då kanske de säljer de rummen exklusivt via Booking/OTA eller sen är det spöktillgång/bug/gammal info.

På tåget ner till Köpenhamn idag hörde jag när lokföraren ringde kollega och sa att lärling skulle kliva av tåget och åka tillbaka med kollegans tåg för var fullbokade hotell i Malmö , jag gick in och kollade och alla kedjor Strawberry Scandic mf hade inga rum i Malmö , är populärt i Malmö

Jag checkade in på Scandic Copenhagen och kollade och fanns lediga rum på alla Scandic i Köpenhamn i kväll

Frågan var mer hur en online rese agent ha ha lediga rum när hotellens app inte har rum
Pratade med ett hotell för ett antal år sedan om detta.

Han sa att OTA hade allotment, dvs ett antal blockade rum som bara OTA kunde sälja.

Men kan inte du sälja det rummet fem i tolv till en walk in då? Nej och sådana walkins vill man allmänhet inte ha som gäster.

Nu var detta några år sedan, nu sitter väl alla på valfri pub och bokar hotellet mitt över gatan med telefonen i alla fall.

Toppen