Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt till Nuuk på Grönland!

Nuuk flygplats stängt för all internationell passagerartrafik.

SAS ställer in flyg på det och United fick vända från New York.
Rejält kaos att vänta troligtvis då det i dagsläget inte finns någon satt tid för när det kan öppan igen.
Anledningen är att de inte verkar klara av säkerheten på flygplatsen för internationella flyg och därför krävs "träning" av personal.

När jag åkte hem efter vår fiskeresa lyfte dom bara runt min spötub bakom säkerhetskontrollen, men dom tittade aldrig i den. Vilket jag tyckte var lite märkligt. Alla andra security scannades den som vanligt.
Sen när vi landade i köpenhamn var de bussgate och utsläppta inne i danmark, så alla som hade connection till norge och sverige fick börja om från landside i vild panik då vi var sena. Men dom höll planen som tur var, tror dom flesta hann med. Det som var lite intressant där var att i köpenhamn security tog dom kompisens tältpinnar från handbagaget men i nuuk fick dom åka med.
Har nog ingen påverkan varför det är stängt nu men tyckte det var lite intressanta observationer.

Väldigt kaosartat vilket man kan förstå, jag har en familjemedlem där som skulle åkt hem idag vilket blivit inställt . Ytterst oklart när det kan gå flyg hem igen.

Verkar vara väldigt oseriöst på Nuuk flygplats:

Det låter som att de tar renjakten (!) väldigt seriöst. ;)

Kangerlusaq verkar vara öppen som vanligt. Air Greenland får väl slussa passagerarna dit för vidare färd ut i världen (efter ordentlig säkerhetsgenomgång).

• Gilla
Reactions: Gus
När jag åkte hem efter vår fiskeresa lyfte dom bara runt min spötub bakom säkerhetskontrollen, men dom tittade aldrig i den. Vilket jag tyckte var lite märkligt. Alla andra security scannades den som vanligt.
Sen när vi landade i köpenhamn var de bussgate och utsläppta inne i danmark, så alla som hade connection till norge och sverige fick börja om från landside i vild panik då vi var sena. Men dom höll planen som tur var, tror dom flesta hann med. Det som var lite intressant där var att i köpenhamn security tog dom kompisens tältpinnar från handbagaget men i nuuk fick dom åka med.
Har nog ingen påverkan varför det är stängt nu men tyckte det var lite intressanta observationer.

Det där skulle jag säga absolut kan ha att göra med varför det är stängt.

• Gilla
Reactions: fcx
Toppen