Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2025

God morgon från SAS Gold ARN T5 F, där jag och några till hängde på låset klockan 6 för att få sig lite hotellfrukost. Passade på att ta en översiktsbild på buffén när ingen var där.
20250825_061024.jpg

Första gången jag flyger med Jetstar Melbourne mot Sydney.
Får tillgång till REX loungen med Priority Pass i T4 Domestic. Utsikt mot plattan strax under markplan.
Jetstar väger alla dina handbagage tillsammans, vilket för min den var 2 kg för mycket. "Straffavgift" utdelades på 80 AUD.

IMG_2997.jpg

IMG_2996.jpg

IMG_3005.jpg

IMG_3009.jpg

IMG_3012.jpg

Last edited:
Hei fra SAS Gold CPH, där jag sedan strax efter 8 tillbringat några av mina sista skälvande timmar som EBD och därmed berättigad tillträde till lounge vid ankomst.

Vid 11 dukade de fram varm mat som idag består av grekiska köttbullar (även tomatsoppa finns). Oklart vad som gör dessa bullar grekiska men de var åtminstone goda.
20250825_114102.jpg

Gold ARN T5 F, under banéret "... Scandic breakfast" serverades köttbullar och mos i går kväll.
IMG_20250825_175459.jpg

Det kunde gott varit lite mer krydda i köttbullarna men det var helt OK och jag är glad över att det finns "riktigt". Man blir lite trött på allt det kalla.

I lounge vid E-piren var det sedvanliga kalla sallader, men en bit in på kvällen gick en medarbetare runt och sa "Nu kommer det snart pizza!"
Mycket riktigt, rykande varm och rejält kryddade bitar dök upp.

Toppen