Senaste nytt

taktik för seatblock?

Jag är nog rätt grinig vad gäller just det.
Ja men det är ju just därför man önskar att SAS skulle lämna LCC-träsket och erbjuda SAS Plus Plus. Behöver inte ändra mer än så. Ett steg kunde ju vara att differentiera SAS Plus Smart från SAS Plus Pro och låta den senare innefatta seatblock? Då kan ju ”diamantsnålisarna i Göteborg” placeras på mittplats hos övriga, icke Plus Pro-resenärer?

Avdelningen för knasiga sätesval:
1754321078532.jpg

SAS/A320. Jag hade bokat 11C. Plötsligt väljer någon att boka 11B varvid jag flyttar till 11D. Verkar mycket konstigt att välja mittplats som förstaval. Borde ändå vara någon Guld/Diamant som får välja plats i ekonomi innan incheckning.

Med dryga 100 intra-europa flygningar post-pandemi både som EBG/EBD och SEN så är mitt enda konstaterande att det finns ingen pålitlig taktik i detta. Tydligaste ledtråden verkar vara kabinfaktor.

Något jag lite tråkigt kan konstatera är att KLM med sina många olika betalzoner för säten komplicerar detta ytterligare, samtidigt som man ej låter ST Elite+ välja dessa i förhand.

Med dryga 100 intra-europa flygningar post-pandemi både som EBG/EBD och SEN så är mitt enda konstaterande att det finns ingen pålitlig taktik i detta. Tydligaste ledtråden verkar vara kabinfaktor.

Något jag lite tråkigt kan konstatera är att KLM med sina många olika betalzoner för säten komplicerar detta ytterligare, samtidigt som man ej låter ST Elite+ välja dessa i förhand.
Det finns en taktik och det är att välja säte när man bokar och sen inte få för sig att byta typ vid incheck. Håll kvar, ändra inte. Brukar ge bra utfall.

Det finns en taktik och det är att välja säte när man bokar och sen inte få för sig att byta typ vid incheck. Håll kvar, ändra inte. Brukar ge bra utfall.
Instämmer. Senast en vecka sedan, utropas fullt plan och seat map verkar bekräfta.
CC häpnar till och med när de ska göra Exit Row snacket ”oj här var en tom plats” när jag som tur nog har tomt vid mittsätet.
Finns det massor av tomma platser nära avgång så kan det löna sig byta ifall man fått grannar, men annars håller jag nog mig vid min förstvalda plats.

Avdelningen för knasiga sätesval:
Visa bifogad bild 167127
SAS/A320. Jag hade bokat 11C. Plötsligt väljer någon att boka 11B varvid jag flyttar till 11D. Verkar mycket konstigt att välja mittplats som förstaval. Borde ändå vara någon Guld/Diamant som får välja plats i ekonomi innan incheckning.
Är 11B fortfarande ockuperat efter att du flyttat på dig? Funderar på om det kan vara SAS själva som satt ett seatblock på 11B baserat på din status.

Toppen