Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Hela den där sajten bygger på konceptet senstationlism. Konstant artiklar som tar upp extrema vinklar kring ekonomi, börs etc. Riktigt tröttsamt. Men de rättfärdigar det väl med att de inte har en betalvägg, och därmed är de tvingade att skapa uppmärksamhet på det här viset.

Jag tänkte förvisso på betalsiten travel news som Viggo driver

Har du testat att radera cookies och historik för Scanidc i din webbläsare? Har varit med om liknande beteende på diverse sidor tidigare, men att rensa historiken brukar lösa det... (usel programmering från deras sida dock)

Jo, det har jag redan testat, utan framgång.

Det är nog 10 år sen jag bodde på Scandic senast men nu var det dags igen för att ha matchat mot EBG.

Hotell: Stora hotellet, Nyköping
Recognition: Nej
Uppgradering: Nej
Luftkonditionering: Nej
Fläkt: Ja, den blev räddningen tillsammans med öppna fönster.
Välkomstgåva: Nej
Poäng eller kupong: Bad om att få EB istf Scandicpoäng ”Hm, måste höra efter om det går.”

Hotellet verkade fullbokat, kanske pga att kungen av eurodisco, E-Type, spelade i staden så troligen därför ingen uppgradering. Men det generella intrycket är att mycket kan förbättras på Scandic.

Det är nog 10 år sen jag bodde på Scandic senast men nu var det dags igen för att ha matchat mot EBG.

Hotell: Stora hotellet, Nyköping
Recognition: Nej
Uppgradering: Nej
Luftkonditionering: Nej
Fläkt: Ja, den blev räddningen tillsammans med öppna fönster.
Välkomstgåva: Nej
Poäng eller kupong: Bad om att få EB istf Scandicpoäng ”Hm, måste höra efter om det går.”

Hotellet verkade fullbokat, kanske pga att kungen av eurodisco, E-Type, spelade i staden så troligen därför ingen uppgradering. Men det generella intrycket är att mycket kan förbättras på Scandic.
Efter samarbete så är det i grunden Scandic-poäng du får som du senare själv väljer att växla till EuroBonus med kurs 2:1. Värt att beakta att poängen får maximalt 12 månaders giltighet efter växling.
Tidigare, innan samarbete, så kunde man välja mellan Scandic-poäng och förmåner eller 500 (?) EuroBonuspoäng per natt.

Vill minnas att @simon_says91 meddelat att dubbeldipp fortfarande går att göra med kombinationen Finnair/Scandic. Själv har jag tyvärr ingen erfarenhet i det. :)

Nyss testat förmånen garanterad tillgänglighet. Måste vara i Kiruna en natt som sammanfaller med flytten av kyrkan och varenda hotell och rum i stan är fullt. Gick utmärkt även om man fick betala typ 5k per natt för ett superior :)
Då är det nån annan som kommer få en överraskning när de skall checka in....

Har bott några gånger på Scandic nu som Friends medlem och tyckte att poängen ökade betydligt snabbare än jag trott på mitt Scandic Friends konto.

Läste noggrant och ju högre nivå - ju mer poäng! :)

Screenshot_20250730_191236_Samsung Internet.jpg

Efter samarbete så är det i grunden Scandic-poäng du får som du senare själv väljer att växla till EuroBonus med kurs 2:1. Värt att beakta att poängen får maximalt 12 månaders giltighet efter växling.
Tidigare, innan samarbete, så kunde man välja mellan Scandic-poäng och förmåner eller 500 (?) EuroBonuspoäng per natt.

Vill minnas att @simon_says91 meddelat att dubbeldipp fortfarande går att göra med kombinationen Finnair/Scandic. Själv har jag tyvärr ingen erfarenhet i det. :)
Japp, dubbeldipp med Finnair fungerar bra, dock alltid efterregistrering är min erfarenhet.

Toppen