Kom fram med den något försenade morgonflighten, och så Metro Yellow Line från DCA. Så dagen har ägnats åt sightseeing snarare än realtidsrapportering här.
Fram kom däremot inte min incheckade väska, som droppades på LGA igår och planmässigt stannade där över natten. AirTagen indikerade att den var några hundra meter från planet men gateagenten sa att den redan var ombord trots att jag var standby. När jag landat kunde jag se att den var kvar på DCA, så jag gick och pratade med Deltas bagagekontor. De tog min hotelladress i Washington, den i Richmond, när jag åker dit, och för säkerhets skull adressen i Stockholm. (Ett tag började jag undra om väskan kommer att bli lite som den där trädgårdstomten som ägaren fick veta var på massor av olika ställen i världen, men utan att husse var på samma ställe.) Väskan kom till DCA sent på e.m. idag, två flighter efter mig, men har inte körts ut.
Idag hängde jag på Smithsonian American History Museum - väldigt brett historisk museum - utan att hinna med allt innan de stängde.
En del var president- och demokratihistoria. Bland annat kan Abraham Lincolns höga hatt beskådas.
På temat presidenter: eftersom jag fick mindre tid här i Washington hoppar jag över ett besök inne hos Donald, utan gick bara förbi.
Dock tänkte jag kosta på mig en lyxig presidentmiddag, så jag tog en av hans favoritmenyer från den närmaste ”Gyllene bågarna”-restaurangen, två kvarter bort, på 11th St NW. Fint ska det va!
Kan dock inte garantera att just denna är ”hovleverantören”, för två andra ligger bara några hundra meter längre bort. Hans andra favorit är tydligen Filet-o-Fish, men någonstans får man ju dra gränsen!
I övermorgon blir det White House of the Confederacy i Richmond, i alla fall om Flixbus ställer in mindre än Delta. Då börjar jag ju undra: vad åt Jefferson Davis?