Tomas E
Medlem
I juni släppte Delta en hel del platser i business till partners - kanske för att efterfrågan till USA minskat? - inklusive Delta One på många transatlantiska rutter. Samtidigt fanns det rätt gott om business med SAS för att lättare kunna pussla ihop en tur och retur. Vad jag sett brukar Delta annars vara ganska snåla med just sådana släpp. Jag tänkte då att jag skulle passa på att stödja en direktlinje från Sverige när jag fortfarande ändå hade ett giltigt ESTA. 
Eftersom det var väldigt länge sedan jag besökte Washington var det dags för ett återbesök där, plus något nytt ställe. Efter lite pusslande kom jag fram till att en returresa från Richmond via JFK, och sedan SAS, gick att få ihop i business/”Domestic First”. Och som tur är utan att behöva byta från La Guardia till JFK. Bokningen blev alltså ARN-JFK-IAD, RIC-JFK-CPH-ARN.
Vid incheckningen idag visade det sig att Delta One hade en egen kö, skild från Sky Priority. Även Delta 360’ kan använda den.
Tog mig sedan till SAS guldlounge vid F-piren för en Scandic-frukost, även om den inte är närmast gaten. Väldigt lite folk (de flesta hittar inte hit än?) och riktigt bra och brett frukostutbud. En fantastiskt bra frukostlounge. Och inga spår kvar av Scandics gamla ”bacongate”!
På tal om gate, Delta avgick från D-gates. Det är 767 som gäller.
Eftersom det var väldigt länge sedan jag besökte Washington var det dags för ett återbesök där, plus något nytt ställe. Efter lite pusslande kom jag fram till att en returresa från Richmond via JFK, och sedan SAS, gick att få ihop i business/”Domestic First”. Och som tur är utan att behöva byta från La Guardia till JFK. Bokningen blev alltså ARN-JFK-IAD, RIC-JFK-CPH-ARN.
Vid incheckningen idag visade det sig att Delta One hade en egen kö, skild från Sky Priority. Även Delta 360’ kan använda den.
Tog mig sedan till SAS guldlounge vid F-piren för en Scandic-frukost, även om den inte är närmast gaten. Väldigt lite folk (de flesta hittar inte hit än?) och riktigt bra och brett frukostutbud. En fantastiskt bra frukostlounge. Och inga spår kvar av Scandics gamla ”bacongate”!
På tal om gate, Delta avgick från D-gates. Det är 767 som gäller.